اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جهادگران در میدان جهش مسکن محرومان

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از ورود جهادگران با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با وزارت راه و شهرسازی در طرح ملی جهش مسکن برای احداث 130 هزار واحد مسکونی محرومان در روستاها و حاشیه شهرها خبرداد.

جهادگران در میدان جهش مسکن محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار «محمد زهرایی» ریئس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در جمع جهادگران شهرستان سرایان، گفت: یکی از خواسته های محسن قرائتی به عنوان یکی از مفسران قرآنی کشور از جهادگران این بود که تفسیر قرآن یک واجب فراموش شده است باید به طور حتم جهادگران در کنار فعالیت های خدمات رسانی جهادی به موضوع ترویج تفسیر قرآن هم بپردازند.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با دارالقرآن کشور در این زمینه و ایجاد قرارگاه مشترک قرآنی بین سازمان بسیج سازندگی و سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: با انعقاد این تفاهم قرارگاه مشترک قرآنی راه اندازی شد.

وی با بیان این که فعالیت های جهادگران دارای دو روی سکه است، افزود: یک روی آن خدمت رسانی به مردم و دیگر خودسازی خود جهادگران است که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید از سیم های خاردار دل هاشون در این زمینه عبور کنند.

افزایش خانواده های جهادگر

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه با اشاره به این که به طور حتم باید خانواده های جهادگران را افزایش دهیم خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد بسیار خوب دولت برای محرومیت زدایی باید به طور حتم همه مردم به ویژه جهادگران به همراهی دولت بیایند که خواسته رئیس جمهوری نیز برای مقابله با جنگ محرومیت استفاده از  ۴۲ هزار گروه جهادی کشور است.

زهرایی خواستار تحرک و پویایی بیشتر جهادگران برای کمک به دولت در خراسان جنوبی که زیر خط توسعه و آبادانی قرار دارد شد و برای این که استان بر روی ریل توسعه قرار گیرد به طورحتم باید از ظرفیت مردمی جهادگران دراین زمینه استفاده شود.

به گفته وی نباید منتظر یک دکتر ارنست بود که خراسان جنوبی را از این وضعیت خارج کند بلکه همه باید دست به دست هم داده و زمینه توسعه و آبادانی آن را فراهم کنیم.

وی با اشاره در راس بودن خراسان جنوبی به عنوان استان ولایت مدار و کمک کننده به عتبات عالیات در عین کمتر توسعه یافتگی تصریح کرد: باید کمر همت را بست تا خراسان جنوبی گام در ریل توسعه گذارد آن هم بانیروی انسانی فرهیخته بسیاری که دارد.

مطالبه های سرایانی ها

وی در پاسخ به مطالبه های مردمی سرایان در حوزه آبرسانی تک روستایی یا مجتمع نیز قول همکاری و اقدام را داد و در زمینه آب کشاورزی و احیای قنات های این شهرستان هم اعلام آمادگی کرد.

ریئس سازمان بسیج سازندگی کشور، به ورود این سازمان برای کمک به طرح ملی جهش مسکن اشاره کرد و ادامه داد: براساس تفاهم نامه منعقد شده با راه و شهرسازی بسیج سازندگی احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی را متقبل شده که ۴۰ هزار واحد آن متعلق به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است که دراین زمینه به طور حتم شهرستان سرایان هم در اولویت قرار خواهد گرفت.

زهرایی برای کمک به واحدهای تولیدی این شهرستان نیز با توجه به حمایت از محصولات مزیت دار هر منطقه قول پرداخت تسهیلات راه اندازی برای گوهر سنگ ها را در سرایان داد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول