اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: حضور ناتو در اوکراین، امنیت روسیه را تهدید می‌کنند

رئیس‌جمهور روسیه عضویت اوکراین در ناتو و استقرار نیروهای این ائتلاف در این کشور را تهدیدی برای امنیت ملی مسکو دانست و گفت نگرانی‌های روسیه در این‌باره باید شنیده شود.

پوتین: حضور ناتو در اوکراین، امنیت روسیه را تهدید می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شامگاه چهارشنبه گفت که روسیه ایده‌هایی را برای پیگیری مذاکراتش با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود درباره بحران اوکراین ظرف یک هفته به واشنگتن ارسال خواهد کرد.

پوتین در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد: «ما توافق کردیم که این بحث را ادامه دهیم و این کار را به صورت اساسی انجام خواهیم داد. ما در آینده نزدیک ایده‌های خود را تبادل خواهیم کرد. روسیه ایده‌های خود را به معنای واقعی کلمه در روزهای آینده ترسیم خواهد کرد، ظرف یک هفته ما این را به طرف آمریکایی می‌دهیم تا ملاحظه کنند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در اولین اظهارنظر علنی خود پس از گفت‌وگو با بایدن، تصریح کرد که طرح این سوال که آیا روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، «تحریک آمیز» است و این کی‌یف و ناتو هستند که امنیت روسیه را تهدید می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: «نمی‌توانیم نگران دورنمای پذیرش احتمالی اوکراین در ناتو نباشیم، زیرا بدون شک استقرار نیروهای نظامی، پایگاه‌ها و تسلیحاتی که ما را تهدید می‌کنند، به دنبال خواهد داشت».

بر اساس این گزارش، پوتین پاسخ ندادن روسیه به احتمال عضویت اوکراین در ناتو و استقرار نیروهای این ائتلاف در این کشور را «انفعالی جنایتکارانه» از سوی مسکو توصیف کرد و افزود: «ما روی این فرض کار می‌کنیم که حداقل این بار نگرانی‌هایمان شنیده شود».

کشورهای غربی به رهبری آمریکا هستند که چند هفته است با اظهار نظرهای غیرمستقیم از طریق گزارش‌های منابع بی‌نام در رسانه‌ها، روسیه را به طراحی حمله علیه اوکراین متهم کرده‌اند. اوکراین اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های «جاولین» آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان این کشور می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» روز شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور مدعی شد روسیه در حال آماده‌سازی زمینه برای یک حمله نظامی گسترده علیه اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ با مشارکت ۱۷۵ هزار نیرو است.

با این حال «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو نیز ضمن متهم کردن روسیه به انجام اقداماتی برای بی‌ثباتی اوکراین در داخل این کشور، اما ابراز امیدواری کرد که همکاری دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا به جلوگیری از وقوع فاجعه در اوکراین کمک کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول