اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نماینده خمین: با دستور رئیس جمهور واردات ماشین آلات مستعمل ممنوع شد

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی از دستور رئیس جمهور برای ممانعت از واردات ماشین آلات مستعمل با قید فوریت در نشست با مجمع نمایندگان استان خبر داد.

نماینده خمین: با دستور رئیس جمهور واردات ماشین آلات مستعمل ممنوع شد

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمین با اشاره به نشست مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور و طرح موضوع واردات دستگاه‌های مستعمل به کشور و ایجاد اختلال در تولید شرکت هپکو اراک با این نوع واردات اظهار کرد: در این نشست نمایندگان اراک با اشاره به این موضوع، احتمال ورود ۱۲ هزار دستگاه مستعمل با کارکرد بالای ۵ سال را زنگ خطری برای تولید داخلی دانستند و رئیس جمهور نیز با اطلاع از این موضوع بلافاصله دستور داد تا با قید فوریت از واردات این نوع ماشین‌‌ها ممانعت به عمل آید و با ثبت سفارش داخلی جلوی ورشکستگی شرکت‌هایی همچون هپکو گرفته شود.

وی تصریح کرد: در بحث صنعت استان و کارت‌های بازرگانی که عمدتا از تهران صادر می‌شود و این به ضرر استان است  توصیه شد که تولیداتی که در این استان‌ها انجام می‌شود باید بازگشت سرمایه‌گذاری آن برای خود مردم استان سودآور باشد که یکی از موضوعاتی است که به آن پرداخته شد.

نماینده مردم خمین در مجلس افزود: بحث بازنگری طرح توسعه شهرستان خمین که در زمان مجلس ششم تصویب و مصوبه مقام معظم رهبری و هیات دولت را داشته است و تاکنون زمین مانده، نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، علاوه بر بحث توسعه زیرساخت‌های صنعتی و گردشگری در استان از جمله شهرستان خمین نیز مورد تاکید قرار گرفت.

نظری اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پیرامون حوزه انتخابیه خمین مطرح شد بحث راه اندازی و ایجاد شرکت سایپا بود که قرار بود در خمین ایجاد شود و تولیدی معادل ۱۳۵۰ دستگاه در شهرستان خمین داشته باشد که عملا در طی این سال‌ها به فراموشی سپرده شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مطروحه بحث راه‌های مواصلاتی و مصوبات سفر بود که عملا زمین مانده‌اند جاده‌های مواصلاتی از اراک به خمین، الیگودرز به گلپایگان، دلیجان به خمین مسیرهایی هستند که هرروز با انبوه بالایی از تصادفات مواجه هستند که در جلسه مجدد مطرح شد که رییس جمهور قول پیگیری را دادند.

نماینده مردم خمین افزود: بحث ایجاد شهرک گل و گیاه و بحث خطوط پروازی، راه آهن خمین به گلپایگان و اصفهان، خمین ـ دلیجان و اصفهان و لزوم تکمیل طرح‌های نیمه کاره از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نظری گفت: آلودگی شهرهای صنعتی استان، به ویژه اراک و استفاده نیروگاه شازند از سوخت مازوت از دیگر مباحثی بود که مجمع نمایندگان از رئیس جمهور برای حل آن درخواست مساعدت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول