اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازدید خبرنگاران از منطقه زلزله‌زده‌ سی‌سخت

تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های کشور از خدمات کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

بازدید خبرنگاران از منطقه زلزله‌زده‌ سی‌سخت

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های کشور از خدمات کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

 در این بازدید قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از عملکرد کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده ارائه داد.
 
مبشری گفت: پس از وقوع زلزله در بهمن‌ماه سال گذشته، تیم ستادی کمیته امداد استان در شب حادثه در شهر سی‌سخت حضور پیدا کردند و ضمن بازدید میدانی از خانواده‌های مددجو، دستور تشکیل ستاد بحران زلزله با دو کارگروه آسیب‌شناسی و پشتیبانی در کمیته امداد استان صادر شد.
 
وی افزود: در کارگروه آسیب‌شناسی ظرف مدت چهار روز تعداد ۸۵۷ خانوار تحت حمایت مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص گردید که از این تعداد، ۳۰۷ مورد مسکن مددجویی دچار خسارت جزئی و کلی شده است که ۱۵۴ مورد نیازمند تعمیرات و ۱۵۳ مورد دچار آسیب اساسی و نیازمند احداث و بازسازی بودند.
 
مبشری بیان کرد: در همین خصوص خدمات حمایتی و توزیع بسته‌های معیشتی و کالاهای اساسی برای مددجویان آسیب‌دیده از زلزله در دستور کار قرار گرفت و در کوتاه‌ترین زمان وسایلی از قبیل چادر، پتو و سایر وسایل موردنیاز در اختیار مددجویان نیازمند قرار داده شد.
 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستورات ویژه‌ای از جانب رئیس کمیته امداد کشور در حمایت از مددجویان آسیب‌دیده از زلزله صادر شد و معاون حمایت کمیته امداد مرکز، مدیرکل زکات و مدیر مسکن و رئیس کمیته امداد کشور در مراحل مختلف از منطقه زلزله‌زده سی سخت بازدید کردند و برنامه‌ها و اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.
 
مبشری با تقدیر و تشکر از همه همراهی دیگر نهادها با کمیته امداد در زلزله سی‌سخت، افزود: در نهایت ۱۵۴ مورد تعمیرات مسکن مددجویان انجام گرفت و ۱۵۳ مورد مسکن مددجویی که نیازمند بازسازی و احداث مجدد بودند، ۸۰ مورد در سفر قائم‌مقام کمیته امداد مرکز در آبان ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به مددجویان تحویل داده شد و ۵۴ مورد دیگر تا بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
شایسته ذکر است؛ تیم خبرنگاران و عکاسان از مسکن‌های مددجویی احداثی و در حال ساخت و تعدادی از طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد بازدید به عمل ‌آورند.

انتهای پیام/82009

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول