اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تقویت مناسبات تجاری و گمرکی ایران با ارمنستان و گرجستان

سخنگوی گمرک گفت: در راستای تقویت مناسبات تجاری و گمرکی ایران با ارمنستان و گرجستان، رئیس کل گمرک به ایروان و تفلیس سفر کرد.

تقویت مناسبات تجاری و گمرکی ایران با ارمنستان و گرجستان

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید روح الله لطیفی اظهار داشت: روز گذشته رئیس کل گمرک به همراه هیئتی از مرز نوردوز در استان آذربایجان شرقی وارد مرز مغری ارمنستان شد و از نزدیک به بررسی مشکلات تجاری، گمرکی و حمل و نقلی فعالان اقتصادی دو کشور پرداخت.

‌وی افزود: میراشرفی برای آشنایی با موانع تجاری و حمل و نقلی از مسیر جاده جدید ترانزیتی ارمنستان به ایروان سفر کرد و صبح امروز نیز با رییس کمیته درآمدهای ارمنستان، ملاقاتی با موضوعات گمرکی، تبادل اطلاعات تجاری و انجام تفاهم نامه‌های گذشته داشته است.

‌لطیفی‌ ادامه داد: این سفر به دعوت رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان که پیش از این به تهران سفر کرده بود انجام شده است.

‌وی افزود: رئیس کل گمرک ایران، امروز ملاقاتی با وزیر زیرساخت‌های ارمنستان خواهد داشت و پس از آن نشست دیگری با وزیر اقتصاد این کشور دارد و امشب نیز فعالان اقتصادی در سفارت ایران با رییس کل گمرک ایران به گفت‌و‌گو خواهند پرداخت.

سخنگوی گمرک افزود: رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران روز آینده برای بازدید از مرز مشترک ارمنستان با گرجستان به نقطه مرزی مشترک دو کشور می‌رود و سپس برای گفت‌‌و‌گو با مقامات گرجستانی از مسیر زمینی به تفلیس سفر می کنند.

وی اضافه کرد: ارمنستان به عنوان کشور همسایه ایران و دروازه ورود به اتحادیه اوراسیا در آستانه ورود ایران به سال سوم اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا، در کنار توسعه کریدور جنوب به شمال و توجه به همه کشورهای همسایه، برای ایران اهمیت به سزایی دارد.

‌وی افزود: این سفر بر همگرایی با همه کشورهای همسایه و فعال‌سازی مسیرهای تجاری، حمل و نقلی و ترانزیتی بین ایران و همسایگان تاکید دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول