اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از پاییز کم‌بارش در مازندران تا ترافیک پایان هفته در جاده‌های شمال

روزهای پایانی پاییز درحالی با کم بارشی سپری می‌شود که این شرایط برای هفته آینده نیز ادامه دارد و باتوجه به پایان هفته ترافیک به محورهای شمال رسید.

از پاییز کم‌بارش در مازندران تا ترافیک پایان هفته در جاده‌های شمال

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، پایان هفته‌ای دیگر در مازندران از راه رسید و روزهای پایانی از پاییز هزار رنگ مازندران سپری می‌شود.

درحالی بیش از ۷۰ روز از پاییز گذشته و ماه پایانی باید با پربارشی سپری می‌شد اما شاهد کم بارشی هستیم که نگران‌کننده است.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امروز به‌دلیل‌ استقرار جریانات جنوبی روی منطقه شاهد افزایش دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات  وزش باد گرم هستیم که گاها می‌تواند شدید باشد.

وی افزود: اواخر امشب با تغییر سوی جریانات و شمالی شدن آن انتظار داریم علاوه بر کاهش دما شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده هستیم که مقدار بارش‌ها چندان قابل ملاحظه نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه روز شنبه غالبا شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری هستیم، اضافه کرد: از روز یک‌شنبه تا صبح دوشنبه به‌دلیل تقویت جریانات خنک شمالی انتظار داریم آسمانی نیمه‌ابری تا ابری را شاهد باشیم که بارش‌های پراکنده در مناطق ساحلی و جلگه‌ای پیش‌بینی می‌شود البته بارش چندانی انتظار نداریم.

اسدی اضافه کرد: از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه مجددا جو پایداری در آسمان مازندران حاکم خواهد شد که در مناطق ساحلی و جلگه‌ای احتمال مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه و فردا نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود.

*افزایش حجم ترافیک در جاده‌های مازندران

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران درباره وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های مازندران، اظهار کرد: از لحاظ جوی مشکلی نداریم ولی از لحاظ ترافیکی شاهد افزایش حجم ترافیک پایان هفته در محورهای شمال هستیم.

وی با اشاره به ترافیکی پرحجم و درحال حرکت در محورهای هراز و کندوان، گفت: تا پایان امروز شاهد افزایش حجم ورودی در محورهای شمال هستیم که برای روز جمعه ترافیک به مسیرهای خروجی محورهای مازندران می‌رسد.

رئیس پلیس راه مازندران با تاکید بر توجه به توصیه‌های پلیس، گفت: ماموران پلیس راه در محورهای شمال حضور دارند و لازم است هشدارها و توصیه‌ها جدی گرفته شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول