اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام ایرانی: تمام تحریم‌های ایران باید یکجا برداشته شود

یک مقام ارشد هیأت مذاکره‌کننده ایران در وین به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ایران قاطعانه بر روی خواسته‌های خود ایستادگی خواهد کرد و تمامی تحریم‌ها باید یکجا رفع شود.

مقام ایرانی: تمام تحریم‌های ایران باید یکجا برداشته شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد ایرانی در وین به خبرگزاری رویترز گفت که ایران قاطعانه بر روی خواسته‌های خود خواهد ایستاد و تمامی تحریم‌ها باید یکجا و در یک فرایند قابل راستی‌آزمایی رفع شود.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که یک مقام ارشد ایرانی نزدیک به مذاکرات گفته است: «ایران قاطعانه بر روی خواسته‌های خود ایستادگی خواهد کرد».

این مقام ایرانی آن طور که رویترز گزارش کرده، با تأکید بر این مطلب که حصول توافق به تصمیم سیاسی ایالات متحده بستگی دارد، گفت: «تمامی تحریم‌ها باید به صورت یکجا و در یک فرایند قابل راستی‌آزمایی رفع شود».

همزمان با انتشار این خبر رویترز، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و مذاکره‌کننده ارشد ایران د ر مذاکرات با گروه 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه چین بعلاوه آلمان) تأکید کرد که ایران برای ورود به مذاکرات اراده جدی داشته و در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم، هیچ مانعی برای توافق نمی‌بیند.

ادامه دور جدید مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا امروز (پنجشنبه) آغاز شده است و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در پایان جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد که تمامی طرف‌های مذاکره‌کننده تأیید کردند که تا زمان حصول توافق به مذاکرات ادامه می‌دهند.

مورا همچنین امروز تأکید کرد که تمامی طرف‌ها اراده مشترکی برای رسیدن به توافق دارند و برای رفع اختلافات موجود در تلاش هستند.

یش از این نیز، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های‌ بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که این نشست «کوتاه و سازنده» بوده است.

اولیانوف در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام نوشت: «نشست کمیسیون مشترک به اتمام رسید. نسبتاً کوتاه و سازنده بود. شرکت‌کنندگان شاهد شماری اشتراکات مهم در مواضع خود بودند که شامل ارتباط با لزوم نهایی کردن موفقیت‌آمیز و هرچه سریع‌تر مذاکرات وین درباره احیای برجام می‌شد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول