اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات صهیونیست: امیدواریم مذاکرات وین شکست بخورد

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ضمن اعلام هم‌نظری آمریکا با این رژیم درباره برجام گفت، امیدوار است مذاکرات در وین با شکست مواجه شود.

دیپلمات صهیونیست: امیدواریم مذاکرات وین شکست بخورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس‌، «گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز پنجشنبه گفت، آمریکایی‌ها با این رژیم درخصوص برجام هم‌نظر هستند.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، اردان در نشستی در ایالت فلوریدای آمریکا گفت:‌ «برایم مایه دلگرمی است که امروز حتی دولت [جو] بایدن نیز که بسیاری از افراد آن کسانی هستند که این توافق را طراحی کردند، با ما موافق هستند و می‌گویند که ما به توافقی طولانی‌تر، قوی‌تر و گسترده‌تر نیاز داریم».

این دیپلمات صهیونیست که تا چندی پیش سفیر این رژیم در آمریکا بود افزود:‌ «این بدان معنا است که توافق قدیمی که در خلال دولت باراک اوباما امضا شد، برای ممانعت از تبدیل ایران به قدرت اتمی کافی نیست».

اردان در ادامه گفت، در صورتی که آمریکا به توافق اصلی بازگشته و تحریم‌ها را علیه ایران رفع کند، تمام اهرم‌های فشار خود علیه تهران را از دست خواهد داد و دیگر قادر نخواهد بود مقامات ایرانی را به مذاکره بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای ترغیب کند.

اردان با اذعان به اینکه «امیدواریم این مذاکرات شکست بخورد» مدعی شد ایران فقط زمانی برنامه هسته‌ای را رها می‌کند که ترکیبی از تحریم‌های فلج‌کننده و تهدیدات نظامی معتبر به‌کار گرفته شوند.

با شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای پس از تشکیل دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، مقامات صهیونیست لفاظی‌های خود علیه تهران را افزایش داده‌اند.

در همین ارتباط، وزیران جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از نمایش تبلیغاتی رسانه‌ای علیه ایران در واشنگتن با یکدیگر دیدار و به طرح ادعاهای ضدایرانی پرداختند.

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این دیدار که امروز پنجشنبه برگزار شد به همتای آمریکایی‌اش «لوید آستین» گفت تل‌آویو امیدوار به «تعمیق گفت‌وگوها و همکاری‌ها» در خصوص ایران است.

او خواستار آمادگی مشترک نظامی برای مواجهه با ایران و متوقف کردن آنچه به ادعای او «ستیزه‌جویی منطقه‌ای و بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران» است، شد.

 وزیر دفاع آمریکا هم گفت که «اگر دیپلماسی شکست بخورد ما آماده توسل به گزینه‌های دیگر هستیم. ما از خودمان دفاع خواهیم کرد، از دوستانمان دفاع خواهیم کرد و از منافعمان دفاع خواهیم کرد».

پیش از این، خبرگزاری رویترز به نقل از یک عضو ارشد دولت بایدن گزارش کرده بود که گانتز و آستین قصد دارند درباره برگزاری یک رزمایش علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با یکدیگر دیدار کنند.

 در حالی که این مقام آمریکایی حاضر به بحث درباره جزئیات رزمایش احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشده است اما شبکه صهیونیستی «کان»، پیشتر در روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که رزمایش ضدایرانی واشنگتن و تل‌آویو شامل دهها هواپیما از جمله جنگنده اف ۳۵، اف ۱۶ و اف ۱۵، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی و تانکرهای سوخت‌گیری می‌شود.

در گزارش کان آمده است که رژیم صهیونیستی قصد دارد که رزمایش مشترک با آمریکا را بر فراز دریای مدیترانه انجام دهند تا مسافتی را که جنگنده‌ها باید برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طی کنند و حدود یکهزار کیلومتر است، شبیه‌سازی کنند.

این در حالی است که در روزهای گذشته شمار زیادی از مقام‌های سابق رژیم صهیونیستی به اشتباه بودن تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در تشویق دونالد ترامپ به خروج از برجام و سایر سیاست‌های او علیه ایران اعتراف کرده‌اند.

با وجود اینکه محور رایزنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در گذشته را همواره رسیدن به یک «طرح جایگزین» در صورت شکست مذاکرات تشکیل داده، منابع خبری گزارش داده‌اند که واشنگتن-تل‌آویو عملاً غیر از راه‌اندازی جنگ روانی، چنین طرحی در چنته ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول