اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها/هشدار ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به آلودگی هوای شهرهای صنعتی گفت: از فردا در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده، افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق صنعتی افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

افزایش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها/هشدار ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا جوی آرام در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت و روز یکشنبه 21 آذر د‌ر استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز دوشنبه 22 آذر علاوه بر استان‌های ساحلی خزر در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: از فردا تا روزهای پایانی هفته پیش رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه 22 آذر در زابل وزش باد نسبتا شدید داریم، گفت: در سه روز آینده خلیج فارس، نسبتا مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به هشدار آلودگی هوا اظهار داشت: روزهای شنبه و یکشنبه پیشِ رو سکون نسبی جو و افزایش نسبی غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و اراک نمود بیشتری دارد و در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده، احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد‌ ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد و در مناطق صنعتی و پرتردد احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تأکید کرد: در این راستا پرهیز از هر گونه رفت و آمد غیرضروری خصوصا برای سالمندان و افراد با سابقه بیماری و کودکان توصیه می‌شود و مدیریت نحوه استفاده سوخت فسیلی نیز باید در دستورکار قرار گیرد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و ‌روز‌های بعد نیز آسمان تهران غبارآلود خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 16 و 6 درجه است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول