اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

شورای عالی انقلاب فرهنگی مانع حذف سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی شد

دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور گفت: برخلاف حکم دیوان عدالت اداری، شورای عالی انقلاب فرهنگی مانع حذف سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی مانع حذف سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی شد

هامون سبطی دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، اظهار کرد: قضات دیوان عدالت اداری بحث سهمیه‌ها از جمله سهمیه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی را بررسی کردند و آن را برخلاف قانون اساسی تشخیص دادند.

وی ادامه داد: اگر به واقع موضوعی بر خلاف قانون اساسی است، هیچ فرد و هیچ نهادی نمی‌تواند بگوید که می‌خواهم بر خلاف قانون اساسی رفتار کنم اما متأسفانه با وجود این حکم، شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرده است که همان روند امتیازدهی به فرزندان اعضای هیأت علمی را ادامه دهیم.

سبطی اضافه کرد: متأسفانه این امتیاز به دلیل اشکالات قانونی و آیین‌نامه‌ای، در سال های اخیر  مفسده‌های زیادی را به وجود آورده است، ولی علی رغم نظر دیوان عدالت اداری، امسال هم دستور اجرای آن ، دوباره به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این زمینه نامه‌نگاری میان احمد توکلی رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور و مراجع ذی‌صلاح انجام شده است و پیگیر هستیم.

به گزارش فارس، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرداد 1400 در دیدار با رئیس قوه‌قضائیه، به مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که وجه تنقیح مصوبات و اعتبار بخشی و عدم مداخله دیوان نسبت‌ به مصوبات شورا را مشخص می‌کند، اشاره کرد و گفت: «نسبت‌ به ورود دیوان عدالت اداری در لغو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند لغو مصوبه جابه‌جایی فرزندان هیأت علمی که اخیراً هیأت عمومی دیوان ورود پیدا کرد، انتقاداتی وجود دارد. هیچ جایگاهی نمی‌تواند مصوبات شورای عالی را لغو کند مگر خود شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول