اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر کشور: برنامه‌های مهمی تا آخر سال درباره آلودگی هوا اجرا می‌شود

احمد وحیدی تاکید کرد: موضوع آلودگی هوا از مهم ترین چالش های کلان شهرهای کشور است و باید با استفاده از روشهای علمی و فناورانه به سمت مدیریت این مساله در کشور برویم.

وزیر کشور: برنامه‌های مهمی تا آخر سال درباره آلودگی هوا اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست کمیته برنامه عملیاتی مقابله با آلودگی هوای کلانشهرهای کشور که با حضور سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، منصوری استاندار تهران، زاکانی شهردار تهران و نمایندگان سایر دستگاهها در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروزه یکی از مهمترین مشکلات کلانشهرهای کشور، موضوع آلودگی هواست که بایستی در این خصوص از تمام ظرفیت های ممکن برای کاهش آلودگی و داشتن هوای پاک استفاده کنیم.

وی افزود: در نشست امروز مصوبات و احکام مهمی در خصوص کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید که تلاش داریم، این برنامه ها تا پایان سال ۱۴۰۰ طراحی و بخش هایی از آن اجرایی شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نیازمند نگاهی جامع به موضوع آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور هستیم، گفت: مساله آلودگی هوا از دو منبع متحرک و ثابت سرچشمه می‌گیرد که باید برای این دو منبع راهکاری دقیق و عملیاتی داشته باشیم.

وی در این خصوص گفت: در مساله آلودگی هوا بیشتر توجهات به منابع متحرک است که طبق سیاهه انتشار آلودگی هوا، سهم ۶۰ درصدی از عوامل آلودگی کلانشهرها از محل این منابع است که در این خصوص ضرورت دارد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید وسایل نقلیه برقی در دستور کار قرار گیرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: نیازمند تقویت مرکز تحقیقاتی در حوزه کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها هستیم که این مرکز بتواند راهکارهای علمی و اصولی برای کاهش آن را ارائه دهد.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از اقدامات این مرکز باید تعیین دقیق سهم آلاینده ها باشد و اینکه با یک برنامه همه‌جانبه به دنبال کنترل و رفع این پدیده در کلانشهرهای کشور باشیم.

موضوع استفاده از فیلتر دوده در خروجی صنایع و نیروگاهها و ناوگان دیزل حمل و نقل عمومی از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور در نشست امروز بود که در این خصوص تاکید کرد: با توجه به هزینه بالای واردات فیلتر دوده ها، این ظرفیت در کشور وجود دارد که به سمت تولید این نوع فیلترها با همکاری وزارت دفاع و دیگر مراکز تحقیقاتی برویم.

وی گفت: یکی دیگر از عوامل موثر در آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور، موتورسیکلت ها هستند که طبق آخرین گزارش ها حدود ۱۲ میلیون موتور در کشور فعالیت دارند و با توجه به سهم آلایندگی این وسیله نقلیه به نسبت سایر خودروها، باید به سمت تولید موتورسیکلت های برقی با همکاری صنایع، نهادها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور برویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول