اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پرستاران بخش تأمین اجتماعی و خصوصی را هم دریابید!

در سال‌های اخیر به ویژه در دولت سیزدهم تا حد معقولی از مشکلات پرستاران به ویژه در حوزه مالی کاسته شده اما متأسفانه تمامی امتیازات محدود به پرستاران دولتی است و بخش مهمی از کارکنان نظام سلامت در بیمارستان‌های خصوصی از آن محروم هستند.

پرستاران بخش تأمین اجتماعی و خصوصی را هم دریابید!

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد مهدی منتظریان، تحلگیر نظام سلامت در یادداشتی به مناسبت گرامیداشت هفته پرستار که در اختیار این خبرگزاری قرار داده است،نوشت: هرساله همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها در جای جای میهن عزیزمان مراسم یادبود مدافعان سلامت به ویژه پرستاران برگزار و زحمات آنان تقدیر می‌شود غافل از آنکه این تقدیرها محدود به همان مراسم باقی می‌ماند.

بخش عمده‌ای از ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور بر عهده مراکز درمانی غیر دولتی و به ویژه خصوصی است؛ برخلاف سایر کشورها که تمامی مراکز درمانی تحت مدیریت واحد وزارت بهداشت هستند در ایران این مراکز تابع قانون کار و زیر مجموعه وزارت رفاه هستند که نظارت و ارزیابی آنها را مشکل ساخته است.

تلاش‌های فعالین صنفی در سال‌های اخیر به ویژه در دولت سیزدهم تا حد معقولی از مشکلات پرستاران به ویژه در حوزه مالی کاسته اما نکته سیاه این خبر خوب این است که متأسفانه تمامی این امتیازات محدود به پرستاران دولتی است و بخش مهمی از کارکنان نظام سلامت در بیمارستان‌های خصوصی از آن محروم هستند.

در سال‌های گذشته تلاش‌های فراوانی برای همسان سازی حقوق پرستاران دولتی و خصوصی صورت گرفته اما فشار لابی قدرت و تضاد منافع پزشکان شاغل در بخش خصوصی نه تنها مانع از اجرای این مهم شده بلکه هم اکنون در بعضی از مراکز تفاوت دریافتی پرستار دولتی و خصوصی تا پنجاه درصد بوده که محل تامل است.

ماهیت خدمات بهداشتی و درمانی ایجاب می‌کند که فارغ از محل ارائه خدمت و فرد دریافت کننده، همه از یک کیفیت خدمات بهره مند شوند اما با توجه به دریافتی  بسیار سنگین بیمارستان‌های خصوصی از بیماران سهم بسیار ناچیزی در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که در تمامی ساعات شبانه روز در خدمت بیماران هستند. 

با توجه به تغییر دولت و حضور رئیس جمهور جهادی و مردمی شایسته است وزارت رفاه که متولی بیمارستان‌های خصوصی در کشور است ضمن اصلاح قرارداد‌ها در زمینه خدمات رفاهی و افزایش دریافتی پرستاران در حدی نزدیک به مراکز دولتی اقداماتی در خور اتخاذ کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول