اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

از دعوا و قمه‌کشی تا تخریب و گردن‌کشی/ پلیس: با اراذل شوخی نداریم!

دعوا، درگیری، عربده‌کشی، چاقوکشی و خودنمایی کلیدواژه‌های پرتکرار روزهای زندگی‌شان است؛ اینها اراذل و اوباش‌ هستند؛ همان مخلان امنیت و آرامش و آسایش مردم.

از دعوا و قمه‌کشی تا تخریب و گردن‌کشی/ پلیس: با اراذل شوخی نداریم!

گروه انتظامی خبرگزاری فارس _ مریم عرب انصاری  اراذل و اوباش اند؛ گردنکشی، عربده کشی، اوباش‌گری و نوچه پروری کلیدواژه‌های پر تکرار روزهای زندگی شان است؛ انگار تا دعوا نباشد و درگیری و چاقو کشی و تیزی، روزشان، شب نمی‌شود‌، تازه برایشان مهم نیست که در این گیر و دار چشم تو چشم شدن و شاخ و شانه کشیدن شیشه خانه مردم بشکند یا خودروی دیگری تخریب شود و یا اصلا شیشه آرامش مردم ترک بردارد!  

** پرونده اول: دستگیری عامل تخریب خودروهای شهروندان 

 در اواخر هفته گذشته خبری در خصوص تخریب چند دستگاه خودرو توسط یکی از اراذل و اوباش سابقه دار در محدوده سه راه طالقانی به پلیس واصل شد. ماموران با انجام بررسی ها دریافتند این فرد که دارای سوابق متعددی همچون درگیری، ایجاد رعب وحشت و.. بوده طی یک اختلاف حساب شخصی روز قبل از حادثه در محل حاضر شده و پس از درگیری لفظی محل را ترک و در فردای همان روز دوباره اقدام به عربده‌کشی، فحاشی و تخریب خودروهای اهالی محل کرده و بلافاصله از محل متواری شده است.

 ‌در ادامه ماموران با انجام اقدامات شبانه روزی مخفیگاه وی را شناسایی و با انجام هماهنگی قضائی و اخذ دستور تیمی از ماموران پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی پایتخت به مخفیگاه متهم در محدوده خیابان شریعتی اعزام شده و در یک اقدام ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

** پرونده دوم: بازی بچه‌ها بهانه درگیری/ همسایه قمه به دست دستگیر شد

 در اوایل آذرماه خبری در خصوص درگیری بین 2 همسایه با درجه آسیب بالا به پلیس واصل شد که با توجه به اهمیت موضوع ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شده و در تحقیقات اولیه دریافتند این دو خانواده که در همسایگی همدیگر زندگی می کردند طی اختلاف بر سر بازی کودکان با هم درگیر شده که در این بین یکی از این نفرات که سابقه چندین فقره درگیری و شرارت داشته باقمه آسیب شدیدی را به نفر مقابل رسانده به نحوی که وی در حال حاضر در کما بسر می برد.

در نهایت با اشاره به متواری شدن عاملان این درگیری با تلاش و اقدامات شبانه روزی 2 نفر از عاملان اصلی دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال داده شد و تلاش برای دستگیری سایر همدستان وی همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد. 

** پرونده سوم: پایان ترافیک‌‌، عربده‌کشی و مزاحمت ۴ شرور در شرق تهران

 در پی شرارت ۴ جوان و ایجاد ترافیک شدید و عربده‌کشی و مزاحمت برای شهروندان در حوزه کلانتری 146 حکیمیه موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.

ماموران کلانتری پس از دریافت این اطلاعات مهم بلافاصله به محل مذکور اعزام شدند و با شلیک چند تیر هوایی و فنون رزمی هر ۴ شرور قمه کش را که به خودروی شهروندان آسیب رسانده بودند زمینگیر و دستگیر کردند.

 متهمان در بازجویی های فنی صراحتا به تخریب خودرو شهروندان و شرارت با سلاح سرد در خیابان اعتراف کرده و پرونده متهمان جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

** پرونده چهارم: دستگیری عامل مصدومیت ۲شهروند با سلاح سرد

در پی وقوع یک فقره درگیری با سلاح سرد در محله حسن آباد فشافویه و مصدومیت 2 شهروند در جریان این درگیری، دستگیری متهم در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان ری قرار گرفت.

از طرفی با توجه به انتشار فیلم درگیری این شرارت در فضای مجازی که عواطف جامعه را جریحه دار کرده بود، تیم عملیات پلیس امنیت عمومی با رصدهای اطلاعاتی هویت متهم و محل اختفای وی را در بخش فشافویه شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی در یک عملیات پلیسی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

 پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده متهم با دستور قضائی روانه زندان شد.

** پرونده پنجم: دستگیری عامل مجروح کردن مامور پلیس

در اواخر هفته گذشته و در راستای اجرای طرح برخورد با سارقان، ماموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی پایتخت به یکی از اراذل و اوباش سطح دار منطقه خلازیر مشکوک شده که در حین دستگیری، این فرد شرور اقدام به حمله با چاقو به مامور کرده و او را از ناحیه دست مجروح و بلافاصله از محل متواری می شود.

 با توجه به حساسیت موضوع و انجام تلاش‌های شبانه‌روزی، ماموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی پایتخت سرانجام مخفیگاه این فرد شرور را شناسایی و با اخذ دستور قضائی در صبح روز 28 آبان ماه در حالی که متهم قصد داشت از مخفیگاه خود خارج شود دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.

 متهم پس از انجام بازجویی های اولیه برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

** امنیت مردم خط قرمز پلیس/با اراذل شوخی نداریم

«امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت شهروندان به جد برخورد خواهد شد».

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: پلیس با کسانی که بخواهند با رفتار نامناسب و هنجارشکنانه امنیت و آسایش عمومی شهروندان را به مخاطره بیندازند برخورد قاطع و قانونی صوت خواهد داد و اجازه نخواهد داد.

گفتنی است مخاطبان فارس من با درج موضوعی با عنوان «لزوم‌ تشدید‌ برخورد‌ با‌ اراذل‌ و‌ اوباش‌ و‌ عاملان‌ ناامنی»پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول