اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

باقری: روند مذاکرات رو به جلو است/ برخی بازیگران و هویت‌های نامشروع به دنبال اقدامات تخریبی هستند

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران روند مذاکرات در وین را رو به جلو خواند و گفت که برخی بازیگران و هویت‌های نامشروع به دنبال اقدامات تخریبی برای تاثیرگذاری منفی بر روند مذاکرات هستند.

باقری: روند مذاکرات رو به جلو است/ برخی بازیگران و هویت‌های نامشروع به دنبال اقدامات تخریبی هستند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ امشب (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره آخرین روند مذاکرات و اظهارات وزرای خارجه سه کشور اروپایی و از جمله اظهارات وزیر خارجه انگلیس که گفته این آخرین فرصت برای ایران برای بازگشت به میز مذاکره با پیشنهادات و عزم جدی است، گفت: برخی از بازیگران و هویت‌های نامشروع که صرفا حیات‌شان در تنش زایی و اقدامات تخریبی است، تلاش جدی دارند، هم در فضای بیرون اتاق مذاکرات، اقدامات تخریبی را انجام دهند که در عرصه و روند مذاکرات تاثیر منفی بگذارد و هم در تعامل و پیوندی که با برخی از بازیگران صحنه مذاکرات دارند، تلاش می‌کنند فضای مذاکرات را فضای غیرسازنده و تخریبی کنند.

* رفتار متناقض برخی بازیگران در صحنه مذاکرات

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: بر این اساس برخی اظهاراتی که از سوی برخی بازیگران در صحنه مذاکرات شنیده می‌شود، نشانگر رفتار متناقض آنهاست و باید برای افکار عمومی خودشان این رفتار متناقض را توجیه کنند که چطور از یک طرف ادعا می‌کنند که به دنبال احیای برجام هستند و به دنبال این هستند که شرایطی فراهم شود که همه طرف‌های دخیل در برجام به تعهداتشان برگردند و از طرف دیگر با یک بازیگری که هویتش در تنش زایی و اقدامات تخریبی است، پیوندهای راهبردی ایجاد می‌کنند که آن هویت نامشروع همه تلاشش بر این بوده و هست که مسیر توافق و مذاکرات را برهم بزند.

به گزارش فارس، معاون سیاسی وزیر خارجه بیان کرد: در چند روز گذشته مسیری که در وین شاهد هستیم این است که تلاش‌هایی بین هیأت‌های مختلف در وین صورت می‌گیرد تا بتواند دامنه و محدوده موضوعات قابل مذاکره را تعیین کند تا بتوانیم در دوره پیش رو زمینه مذاکرات جدی و موثر را فراهم کنیم.

* روند مذاکرات رو به جلو است

باقری گفت: در شرایطی که الان به سر می‌بریم و دستاوردهایی که از گفت‌وگوها بین طرفین داشتیم، تصورم این است که روند رو به جلویی است، هر چند که اختلاف دیدگاه بین دو طرف وجود دارد، ولی این اراده احساس می‌شود که طرفین می‌خواهند که هم موضوعات مورد گفت‌وگو را با هم تعیین و تدوین کنند و هم اینکه‌ وارد عرصه‌ای بشوند که درباره موضوعات مورد گفت‌وگو مذاکرات جدی و نتیجه بخش را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما روند مذاکرات به کندی پیش نمی‌رود؟ اظهار داشت: چون اختلاف بین طرفین وجود دارد، مسیری که حرکت می‌کنیم بعضی وقت‌ها کند می‌شود و بعضی وقت‌ها سرعت می‌گیرد. این طبیعی است و غیرعادی نیست، ولی اراده طرفین بر این است که مسیر به سمت جلو حرکت کند.

به گزارش فارس، دور هفتم مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و توافق شد که کارگروه رفع تحریم‌ها روز سه‌شنبه برگزار شود و بعد از آن هم کارگروه هسته‌ای در سطح کارشناسان تشکیل جلسه داد و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که هنوز هم در وین در جریان است.  امروز جلسه کارگروه کارشناسی سوم در خصوص ترتیبات اجرایی در هتل کوبورگ نیز برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول