اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تردد تهرانی‌ها به بهشت زهرا تسهیل شد/ پایان گره ترافیکی پس از ۱۳ سال

تقاطع غیرهمسطح سه‌راه باقرشهر در ورودی آرامستان بهشت زهرا(س) پس از ۱۳ سال بلاتکلیفی، با حضور شهردار تهران افتتاح و تردد زائران اهل قبور تسهیل شد.

تردد تهرانی‌ها به بهشت زهرا تسهیل شد/ پایان گره ترافیکی پس از ۱۳ سال

خبرگزاری فارس از شهرری؛ در مناطق شمالی تهران هم که ساکن باشید، روزی مجبور خواهید شد به جنوبی‌ترین نقطه پایتخت سفر کنید و برای زیارت اهل قبور، شاید آخر هر هفته مسیر شمال به جنوب تهران را تا بهشت زهرا(س) طی کنید.

در همین راستا و برای توسعه بهشت زهرا(س) و حل مشکلات دفن اموات تهران، تعاملی مابین شهرداری‌های تهران و باقرشهر ایجاد و پیرو صورتجلسه ۱۳۸۷/۷/۲۳ شورای شهر تهران، مقرر شد ضمن جداشدن ۳۳هکتار از زمین‌های واقع در حریم باقرشهر برای توسعه گورستان، شهرداری تهران نسبت به اجرای ۱۱ تعهد ازجمله احداث فضای سبز و پل غیرهمسطح اقدام کند.  

تقاطع غیرهمسطح سه‌راه باقرشهر واقع در تقاطع شهید رجایی جنوب و بلوار علامه عسگری قرار بود در سال ۱۳۸۷ و در بازه زمانی ۱۸ ماهه توسط شهرداری تهران ساخته و تحویل شود اما این پل برخلاف پروژه‌های شهر تهران که به سرعت اجرایی و افتتاح می‌شود، طی پنج سال اول نزدیک به ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی و طی سال‌های ۱۳۹۶ تا شهریور ۱۴۰۰، حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در تمام این سال‌ها نیمه کاره رها شده بود.

فاز اول این تقاطع شامل پل رو گذر جنوب به غرب در در روز ۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ توسط حناچی شهردار وقت تهران افتتاح شد اما یک روز پس از مراسم افتتاحیه و در روز ۲۲ اسفند این پل به دلایل نامعلومی مسدود شد و شهروندان حتی در ایام پیک پنجشنبه و جمعه آخر سال نیز موفق به استفاده از این پل نشدند و فعالیت‌های عمرانی تعطیل و کار کاملا متوقف شد که این موضوع موجب نارضایتی شهروندان شد.

محور شهید رجایی جنوب یکی از معابرخروجی مهم شهر تهران و مسیر مواصلاتی به ۱۷ استان جنوبی کشوراست که استقرار صنایع مهم از جمله پالایشگاه نفت تهران، انبارهای نگهداری کالا، شهرک‌های صنعتی و غیره از گذشته تا به حال یکی از دلایل مهم ترافیک سنگین این معبر بوده است که با وجود محل دفن اموات تهران و مرکز زباله تهران این معضل دوچندان شده که با خلف وعده مسؤولان شهر تهران در خصوص ساخت و تحویل پل در زمان مقرر، مردم منطقه معضلات، تصادفات و مشکلات ترافیکی زیادی را در این محور متحمل شدند.

افتتاح پل  پس از  ۱۳ سال بلاتکلیفی

امروز ۲۲ آذر ماه سال ۱۴۰۰، پس از گذشت ۱۳ سال از امضای تعهد شهرداری تهران، تقاطع غیرهمسطح سه‌راه باقرشهر در مسیر ورودی بهشت زهرا(س) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی به طور کامل افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

پل باقرشهر با کار جهادی به نتیجه رسید

علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین افتتاح این پروژه با بیان اینکه در سال‌های گذشته این نقطه گلوگاهی مشکلاتی را برای تردد مردم ایجاد کرده بود، اظهار کرد: پروژه غیرهمسطح سه راه باقرشهر که سال‌ها به دلایل مختلف نیمه کاره مانده و در طول ۱۰ سال ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در بازه زمانی دو ماهه و با کار و تلاش جهادی تکمیل و افتتاح شد.

وی با اشاره به خصوصیات پروژه غیرهمسطح سه راه باقرشهر، تصریح کرد: در سال‌های گذشته این نقطه گلوگاهی مشکلاتی را برای تردد مردم ایجاد کرده بود و حجم ترافیک بالایی داشت که با اجرای پروژه غیرهمسطح مرتفع می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه فاصله بین شمال و جنوب تهران زیاد است، گفت: در شهرری و مناطق جنوبی تهران باید کارهایی انجام دهیم که البته در مناطق شمالی نیز خدمات مربوطه ارائه می‌شود.

زاکانی با اشاره به وجود ۱۲ هزار هکتار بافت فرسوده به ویژه در مناطق جنوبی شهر تهران، افزود: به دنبال ایجاد تسهیلات خاص برای جنوب تهران با هدف رونق بخشیدن به نوسازی شهری در این مناطق هستیم.

آرامستان بهشت زهرا(س) در ۳ دوره توسعه یافت

حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بسیاری از معضلات اجتماعی کلانشهر تهران به مناطق جنوبی در شهرری سرریز می‌شود، اظهار کرد: ۳ دوره توسعه آرامستان بهشت زهرا(س) را در ری شاهد بودیم که بازهم پروژه توسعه آن در ری مطرح شد.

وی با بیان اینکه پل سه راه باقرشهر، بیش از یک دهه نیمه کاره بود و مردم سال‌ها در انتظار بهره‌برداری این پروژه بودند، گفت: این پروژه در حدود ۱۰ سال پیش کلنگ زنی شده و امروز با حضور شهردار تهران به بهره برداری کامل رسید و از این پس زائرین اهل قبور می‌توانند به راحتی در این مسیر تردد داشته باشند.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: همکاری‌های مجموعه مدیریت شهرستان در راستای افزایش رضایتمندی مردم انجام شده و امیدواریم مردم کهریزک از این پس به دلیل افزایش بار ترافیک زائران اهل قبور با مشکل مواجه نباشند.

اجرای پروژه‌های نیمه کاره در اولویت مدیریت شهری است

جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز در این مراسم با اشاره به گذشت بیش از یک دهه از کلنگ زنی پروژه غیرهمسطح سه راه باقرشهر، اظهار کرد: این پروژه پس از گذشت ۱۰ سال با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی نیمه کاره مانده بود، اما با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه روزی در بازه زمانی کوتاهی تکمیل و افتتاح شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه یکی از گره‌های ترافیکی جنوب تهران رفع و دسترسی به آرامستان بهشت زهرا(س) و دیگر شهرهای اطراف تسهیل می شود.

رئیس شورای شهرستان ری تاکید کرد: پس از دریافت گزارشات مردمی، اوایل مهر ماه امسال بازدید میدانی از این پروژه غیر فعال انجام و در نهایت با فعالیت‌ در سه شیفت کاری، پروژه تکمیل شد و از امروز زیر بار ترافیک می رود تا خدمتی دیگر به مردم صورت گیرد.

شربیانی با اشاره به تامین منابع مالی و بودجه‌ای این پروژه از محل اعتبارات شهرداری تهران، افزود: به این ترتیب پس از سه دوره مدیریت شهری در ابتدای دوره جدید شورا و مدیریت شهری تهران، این پروژه پس از سالها به ثمر نشست.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول