اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته دهم لیگ برتر|نبرد قلعه نویی نکونام و تقابل پرسپولیس و پیکان در ثلث اول

مسابقات هفته دهم لیگ برتر روز چهارشنبه با انجام 7 مسابقه به پایان می رسد و در این روز تیم های مدعی به میدان می روند و پرسپولیس هم در تهران میهمان تیم پیکان است.

هفته دهم لیگ برتر|نبرد قلعه نویی نکونام و تقابل  پرسپولیس و پیکان در  ثلث اول

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته دهم لیگ برتر چهارشنبه شب با انجام 7 مسابقه به پایان می رسد و به این ترتیب یک سوم از لیگ برتر به اتمام می رسد. ثلث اول رقابت ها حواشی و مسایل زیادی داشت از اشتباه های تاثیرگذار داوری گرفته تا ضعف دروازه بانی و کم گل بودن برخی از هفته ها. 

نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

تراکتور- نفت مسجدسلیمان؛ نبرد با یک تراکتوری سابق

تراکتور سه هفته است که با سولدو سرمربی کروات خود پیروز نمی شود و دو شکست متوالی مقابل الومینیوم و مس رفسنجان شرایط را برای این تیم محبوب تبریزی در جدول لیگ سخت کرده به طوریکه قرمزپوشان تبریزی با 8 امتیاز در رده دوازدهم جدول ایستاده اند رتبه ای که باعث دلخوری هواداران تراکتور می شود. نفت مسجدسلیمان هم دو مساوی پیاپی داشته و 6 هفته است که رنگ برد را ندیده  و روی پله سیزدهم جدول با 7 امتیاز ایستاده است. به همین دلیل دو تیم در این مسابقه به دنبال برد هستند. تراکتور با 12 گل خورده بعد از  پدیده که 13 گل دریافت کرده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را دارد. همین ضعف ساختار دفاعی شاید یکی از عوامل ناکامی تراکتور است. 

فراز کمالوند هم در گذشته سرمربی تراکتور بوده و با فوتبال تبریز آشناست باید دید سولدو مقابل این مربی اسبق تراکتور چه نتیجه ای می گیرد؟ او مقابل رسول خطیبی بازنده شد.

ذوب آهن - هوادار؛ به دنبال برد

دو تیم در هفته گذشته به نوعی از اشتباه داوری سود بردند ولی پیروز نشدند! نفت مسجدسلیمان مدعی است که پنالتی آنها مقابل ذوب آهن گرفته نشده و هوادار با هم با گل مارادونایی بازیکنش توانست یک امتیاز از پرسپولیس بگیرد. جالب این است که هر دو تیم هم می گویند داوری روی نتیجه بازی گذشته شان تاثیرگذار نبوده! سرپرست ذوب آهن می گوید از مساوی با نفت راضی نیست و آنها به دنبال برد بودند و داوری هم روی نتیجه تاثیرگذار نبوده است. رضا عنایتی هم در کمال ناباوری می گوید گل با دست بازیکنش به پرسپولیس درسته بوده چون رئیس دپارتمان داوری هم آن را تایید کرده. 

البته هر دوتیم مدت هاست رنگ برد را در لیگ برتر ندیده اند. هوادار تنها بردش مقابل تیم بحران زده پدیده در هفته چهارم به دست آمد و ذوب آهن هم بعد از شکست دادن پدیده در هفته پنجم دیگر نبرده است. باید دید در این مسابقه تیم مهدی تارتار برنده می شود یا تیم رضا عنایتی؟ نبرد یک پرسپولیسی سابق با یک استقلالی سابق می تواند جذاب باشد. 

پیکان - پرسپولیس؛ زور پیکان به قهرمان 5 دوره می رسد؟

پرسپولیس با یک تساوی بی موقع مقابل هوادار تا رده ششم جدول سقوط کرد. مساوی که البته با اشتباه مسلم داور رقم زده شد.  حالا پرسپولیس برای بازگشت به جمع مدعیان باید از پیکان سه امتیاز را بگیرد. مشکل اصلی سرخپوشان همان است که در 5 فصل قبل وجود داشت همان موقعیت سوزی مهاجمانش! عیسی آل کثیر و مهدی عبدی همچنان فرصت های گلزنی را به راحتی از دست می دهند. مهدی ترابی ملی پوش پرسپولیس هم دچار مصدومیت شده و تیم بدون ترابی شرایط سخت تری پیدا می کند. 

پیکان هم در 5 هفته اخیر یا باخته یا مساوی کرده است. این تیم هفته گذشته سه گل از استقلال خورد و مجتبی حسینی سرمربی تیم اعلام کرد زور بازیکنانش به بازیکنان استقلال نرسید. حالا باید دید پیکانی ها در زور آزمایی جدید با دیگر تیم پرطرفدار فوتبال ایران می توانند موفق شوند یا شکست دیگری در کارنامه پیکان ثبت می شود. سعید حقیقی مدیر تیم پیکان می گوید تیمش به هیچ عنوان قابل مقایسه با استقلال نبوده زیرا بودجه نقل و انتقالاتی این تیم چند برابر پیکان است.

اگر برای بازی فردا ملاک را حرف های سرمربی و سرپرست تیم پیکان بدانیم شاید پیکانی ها مقابل پرسپولیس هم حرفی برای گفتن نداشته باشند اما قطعا فردا روز دیگری است و پیکانی ها با انگیزه تر از قبل به میدان خواهند آمد تا جبران مافات کنند به همین دلیل بازی سختی در انتظار پرسپولیس است. پرسپولیسی که با صدر جدول فقط سه امتیاز فاصله دارد اما 5 پله پایین تر از مدعیان قرار گرفته است.

فجرشهید سپاسی- مس ؛ قطع نوار بردهای رفسنجان؟

فجرسپاسی 4 هفته است که برنده نشده و دو مساوی و دو باخت به دست آورده و با 9 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته است. مس رفسنجان اما 4 برد متوالی دارد و 17 امتیازی است. مسی ها بالاتر از پرسپولیس در جدول لیگ و در رده پنجم ایستاده اند و با استقلال هم امتیاز هستند. گادوین منشا در هفته های اخیر پنالتی های خوبی برای مس زده و با 6 گل در صدرجدول گلزنان لیگ قرار گرفته است.

بازیکنان مس می گویند فصل گذشته حتی یک پنالتی هم برای این تیم گرفته نشد اما این فصل شرایط فرق دارد. فجرسپاسی هم تیمی قابل احترام است که برای ماندن در میانه های جدول لیگ تلاش می کند. باید به فجر و بازیکنان جوان و برزانده اش تبریک گفت که پا به پای برخی ستاره های چندین میلیاردی لیگ رقابت می کنند. باید دید در این مسابقه نوار بردهای مس قطع می شود یا این تیم کویر نشین همچنان روی خط برد حرکت خواهد کرد. 

نساجی مازندران - آلومینیوم اراک؛ رویای صدرنشینی

بزرگترین مشکل این فصل نساجی بازی نکردن در زمین ورزشگاه وطنی قائمشهر است ورزشگاهی که زیر کشت رفته است. این تیم مجبور است در شهر ساری میزبان حریفان باشد و این مسابقه هم در ورزشگاه شهدای ساری برگزار خواهد شد. نساجی 10 امتیازی در رده دهم جدول لیگ ایستاده و برای رسیدن به رتبه های بهتر جدول لیگ تلاش می کند. آلومینیوم هم یکی از سه تیم بدون شکست لیگ است که نتایجی فراتر از انتظار با رسول خطیبی گرفته است. آلومینیوم این فصل یکی از مدعیان شده و اگر در این مسابقه پیروز شود شانس صدرنشینی در ثلث اول لیگ برتر را دارد. آلومینیوم در حال حاضر به دلیل گل زده کمتر نسبت به گل گهر و سپاهان در رده سوم است. این تیم با یک گل خورده مستحکم ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد.

صنعت نفت آبادان - پدیده؛  برد شاگردان منصوریان؟

شاگردان منصوریان 6 هفته است که برنده نشده اند و در حال حاضر با 6 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ قرار دارند و این هفته بهترین فرصت برای رسیدن به پیروزی است زیرا با تیم  پدیده آخرین تیم جدول لیگ رو به رو می شوند. پدیده تنها تیم بدون برد لیگ است که فقط دو گل زده دارد البته وضعیت نفت هم روبه راه نیست. جدال این دو تیم قعرنشین جذاب است بخصوص اینکه اکبر میثاقیان سرمربی پدیده هفته گذشته و بعد از باخت مقابل گل گهرسیرجان از سمتش برکنار شد و اکنون پدیده با مربی جدید به مصاف نفت خواهد رفت. شاید اگر منصوریان نتواند سه امتیاز را از آخرین تیم جدول بگیرد وضعیت خودش در تیم نفت بی ثبات شود.

گل گهر- فولاد؛ فینال ثلث اول

یک مسابقه فینال گونه و حساس را در سیرجان شاهد خواهیم بود جایی که گل  گهر صدرنشین بدون باخت مسابقات میزبان فولاد خوزستانی است که از هفته دوم به بعد دیگر شکست نخورده است. تقابل امیر قلعه نویی با جواد نکونام سرمربی فولاد به خودی خود جذاب است. سرمربی و کاپیتان اسبق استقلال در حالی رو در روی یکدیگر قرار می گیرند که دو تیم در جدول لیگ شرایط متفاوتی دارند. فولاد خوزستان 13 امتیازی در رده هفتم جدول است. تمامی مدعیان از استقلال و سپاهان گرفته تا پرسپولیس و آلومینیوم در این بازی طرفدار فولاد هستند تا بتواند ترمز گل گهر را بکشد. البته فولاد در صورت پیروزی خودش هم به جمع مدعیان و بالانشینان اضافه خواهد شد. این بازی حسن ختام ثلث اول لیگ برتر خواهد بود و یک سوم مسابقات با این دیدار به پایان می رسد.

برنامه مسابقات هفته دهم لیگ برتر:

سه شنبه ۲۳ آذر
استقلال – سپاهان اصفهان – ساعت ۱۵- ورزشگاه آزادی
چهارشنبه ۲۴ آذر
تراکتور تبریز- نفت مسجدسلیمان – ساعت ۱۵- ورزشگاه بنیان دیزل
ذوب‌آهن اصفهان – هوادار تهران– ساعت ۱۵- ورزشگاه فولادشهر فولادشهر
گل‌گهر سیرجان - فولاد خوزستان– ساعت 17- ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان
پیکان تهران-پرسپولیس– ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود.
فجر سپاسی شیراز - مس رفسنجان– ساعت ۱۵- ورزشگاه حافظیه شیراز
نساجی مازندران - آلومینیوم اراک– ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود.
صنعت نفت آبادان – پدیده مشهد – ساعت ۱۶- ورزشگاه تختی آبادان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول