اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات هلی‌برن آمریکا در دیرالزور و ربودن چند غیرنظامی

خبرگزاری رسمی سوریه از عملیات گسترده هلی‌برن اشغالگران آمریکایی در یکی از شهرهای دیرالزور و ربودن چند شهروند در بامداد امروز(دوشنبه) خبر داد.

عملیات هلی‌برن آمریکا در دیرالزور و ربودن چند غیرنظامی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، از عملیات بامداد امروز (دوشنبه، ۱۳ دسامبر) آمریکایی‌ها در شهر «البصیره» واقع در شرق دیرالزور خبر داد.

بر اساس این گزارش، بالگردهای نظامی اشغالگران آمریکا،  بامداد امروز با شرکت در یک عملیات هلی‌برن گسترده در شهر البصیره، شماری از شهروندان سوری را از این شهر ربودند.

هفتم دسامبر جاری نیز، بالگردهای آمریکایی با انجام عملیات هلی‌برن  و با کمک شبه‌نظامیان قسد، در شهرک «الشحیل» واقع در حومه دیرالزور شماری از شهروندان سوری را ربودند و آن‌ها را به مکان‌های نامعلومی انتقال دادند. اشغالگران آمریکایی پس از ربودن این غیر نظامیان منازل مسکونی آنها را تخریب کردند.

نظامیان آمریکایی طی چند سال اخیر، چندین عملیات هوایی مشابه را انجام داده که اغلب در راستای حمایت از عناصر تروریستی داعش در حومه الحسکه و دیرالزور و انتقال آن‌ها به پایگاه‌های خود در سوریه و عراق یا ربودن غیرنظامیان و مجبور کردن آنها به همکاری با نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول