اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

حسینی: «موج اول» جدی ترین تصویر از پرستاران را نشان می دهد/ جنگ و کرونا شبیه هم هستند

کارگردان فصل اول سریال «موج اول»، گفت: این سریال جدی ترین تصویر را از پرستاران نشان می دهد چراکه سالها است پرستاران را طور دیگری دیدیم و پرستاران را با تکنسین ها و دکترها اشتباه گرفته می شوند.

حسینی: «موج اول» جدی ترین تصویر از پرستاران را نشان می دهد/ جنگ و کرونا شبیه هم هستند

«سجاد حسینی» کارگردان فصل اول سریال «موج اول» به تهیه کنندگی سعید کمانی، در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره این سریال گفت: تنها سریال جدی که به موضوع کرونا پرداخته است و سفارش جایی هم نبوده موج اول بوده است. در این چند قسمت بازخوردها قسمت به قسمت بهتر می شود و مخاطبان بیشتری را با خود همراه می کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که در جمع پرستاران درباره تکریم پرستاران و کادر درمان در ایام کرونا و ساخت سریال هایی از این دست، صحبت هایی داشتند و فرمودند: «هنرمندان مسئول و متعهد به میدان بیایند و این سرمایه عظیم فرهنگی (تکریم و تصویر زحمت های کادر درمان) را در قالب انواع هنرها به نمایش بگذارند». گفت: برای گروه ما جای خوشحالی داشت که فرمایشات ایشان با زمان پخش سریال ما یکی شده است و این را به فال نیک می گیریم که در روز پرستار ایشان درباره ساخت آثاری درباره این قشر زحمت کش جامعه بیان کردند. علاوه بر این  تماس های بسیاری در همین باره داشتیم و دوست داریم که حضرت آقا این سریال ما را دیده باشند.

 

وی افزود: اغلب حرف های حضرت آقا تا دو روز تیتر رسانه ها است اما  متاسفانه بعد از چند روز همه این صحبت ها را فراموش می کنند. همانطور که ایشان درباره پلیس فرمودند واقعیت ها را نشان دهید همین را درباره پرستاران و پزشکان هم فرمودند و فرمایشاتشان کاملا روشن است.

وی ادامه داد: «موج اول» جدی ترین تصویر را از پرستاران نشان می دهد چراکه سالها است پرستاران را طور دیگری دیدیم  و پرستاران را با تکنسین ها و دکترها اشتباه گرفته می شوند.

حسینی در ادامه بیان داشت: از سویی خودم یک ترم در رشته پزشکی تحصیل کردم و جزئیات این حرفه را می دانم و حساسیت هایم روی دیالوگ های پزشکان هم زیاد بود و گاهی از دوستان پزشکم درباره اصطلاحات آنها می پرسیدم که نکند اشتباهی از جانب ما صورت بگیرد.

این کارگردان درباره اولین تجربه سریال سازی خود نیز گفت: من تا به حال چند فیلم کوتاه ساختم اما سریال سازی کار سخت تری است از نظر زمان و بودجه و ... این کار را مشکل می کند.

 

وی با اشاره به پروسه تحقیق و نگارش این سریال بیان داشت: سریال ما درباره تغییرجامعه بشری بعد از شیوع کرونا است و صرفا به خود موضوع کرونا نمی پردازد و بحث گسترده تر و جدی تری را دست مایه قرار داده است. کرونا من نوعی را یاد جنگ می اندازد. درست است که جنگ را از نزدیک ندیدم اما با حضور در شرایط روزهای کرونایی می توانستم آن روزها را در ذهنم مجسم کنم.

وی افزود: من با مستندهای آقا مرتضی آوینی بزرگ شدم نه با دید نوستالژی با دید نقد و قرار بود کتابی درباره تولیدات روایت فتح بنویسیم که نشد. جنگ و کرونا خیلی شبیه به هم هستند با این تفاوت که رزمنده هایشان تغییر کرده اند، اما مرامی که بین افراد وجود داشت یکی بود و شبکه های معاند فارسی زبان از همین موضوع ما را مورد هدف قرار داده بودند.

به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی «موج اول» هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه بروی آنتن می رود.

مهدی فخیم زاده، محسن قصابیان، فریبا متخصص، اصغر نقی زاده، کوروش سلیمانی، مهدی فریضه، نیلوفر رجایی، مرحوم سیامک اطلسی، آتش تقی پور، روزبه اختری، آرام احمری نیا، امیر آزاد، مسعود میر طاهری،ابراهیم شجاعی، نسترن ابراهیم زاده، پریا ابراهیمی، نسیم فارسی، ساخو آدام، محمد رضا هلال زاده، علی غلامی، آمال ساقندیان، مائده هراتی از بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل عبارتنداز: نویسنده امیرمحمد عبدی، امیرسجاد حسینی، مهدی فناییان، تدوین: حسن صدخسروی، مدیر فیلم برداری: فرهاد محمودی، مدیرصدابرداری: احمد اردلان، طراح صحنه و لباس: جعفرمحمدشاهی، مدیر تولید: عباس دقاقی، طراح گریم:ثمر برازنده، طراح لباس: نیازحمیدی، موسیقی:رضا خسروی،  منشی ملینارضایی صحنه: ،ویژوال: محسن صد خسروی، مدیر برنامه ریزی:مجتبی خادم زاده، مدیر تدارکات:شهرام شفیعی، جانشین تهیه حامد مختاری، عکاس: امیرخدامی... با مشارکت فرماندهی  بهداری نیروی دریایی سپاه،طراح صحنه جعفر محمدشاهی.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول