اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ماجرای بازیکن گابنی جنجالی شد/ اعتراض پرسپولیس و 5 باشگاه دیگر به پیگیری های تیم خاص برای کسب امتیاز

تعدادی از باشگاه‌ها در واکنش به اتفاقات اخیر در ارتباط با مهاجم خارجی تیم فوتبال گل‌گهر خواستار برخورد سازمان لیگ و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با رواج بدعت ناروا و ناصواب در فوتبال ایران و بذل و بخشش امتیاز به تیم‌های خاص شدند.

ماجرای بازیکن گابنی جنجالی شد/ اعتراض پرسپولیس و 5 باشگاه دیگر به پیگیری های تیم خاص برای کسب امتیاز

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پی اعتراض چند باشگاه مثل استقلال، سپاهان و پیکان به استفاده تیم گل گهر از بازیکنی به نام اریک باگناما از گابن که گفته می شود در ارائه مدارک به عنوان ملی پوش بودن تخلفاتی صورت گرفته، قرار است امروز در کمیته انضباطی نشستی برگزار شود.

در همین راستا چند باشگاه دیگر نسبت به این پیگیری این موضوع معترض شده اند و این پیگیری را نشات گرفته از کسب امتیاز ویژه قلمداد کرد ه اند. باشگاه های پرسپولیس، تراکتور، ذوب آهن، مس رفسنجان، گل گهر و نساجی ظاهرا نامه ای به سازمان لیگ و کمیته انضباطی به صورت محرمانه ارسال کرده اند و خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند.

در این نامه که به امضای مدیران باشگاه های پرسپولیس، تراکتور تبریز، ذوب‌آهن اصفهان، مس رفسنجان، گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران رسیده، آمده است:

"فدراسیون فوتبال ایران این روزها تحت فشارهای سنگین و مشکوکی قرار گرفته است که به نظر می‌رسد به دنبال وادار کردن آن به اجرای بدعت‌های ناصواب و ناروا در فوتبال و لیگ ایران است.

آن چه این روزها بعضی به دنبال اتفاق افتادنش هستند، به همین‌جا ختم نخواهد شد و ادامه رقابت‌های این فصل را دستخوش سلسله اتفاقاتی خواهد کرد که شاید کنترل آن ممکن نباشد. بدعت شومی خواهد بود اگر ابتدا نهاد برگزار کننده مسابقات، مجوزی را برای بازی بازیکنی صادر کند تا بعد در موقع لزوم، بعضی باشگاه بتوانند با دستاویز قرار دادن آن به دنبال کسب امتیازات آسان و ویژه باشند که شرایط جدول مسابقات را دگرگون سازد!

در این ارتباط اکثریت باشگاه‌های حاضر در رقابت‌ها، خواهان جلوگیری از امتیاز فروشی و بذل و بخشش امتیاز به تیم‌های خاص هستند. چنین رویه‌ مشکوکی سلامت رقابت‌ها را به کلی زیر سوال خواهد برد که در این صورت، شاید ورود مراجع بین‌المللی به موضوع اجتناب ناپذیر شود تا احتمال وجود روابط خاص بین باشگاه‌ها و بعضی بخش‌ها و افراد بررسی شود. البته قبل از هرچیز، از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درخواست داریم که چنین احتمالاتی را بررسی کنند.

این یک هشدار جدی است که قبل از هر اتفاقی باید پیامدهای کوتاه‌مدت و بلند مدت آن از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال ایران بررسی شود.
همچنین به هیچ‌وجه برای باشگاه‌ها، قابل پذیرش نیست؛ مجوز بازی بازیکنی صادر شود، سپس به واسطه آن برای بعضی تیم‌های خاص این فرصت و مجال فراهم آید که در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب در زمین مسابقه، بتوانند خارج از آن، شرایط جدول رقابت‌ها را تغییر دهند.

این روزها شاهد فشار گسترده و سازمان یافته برای تحمیل این شرایط به لیگ و فدراسیون فوتبال در قالب ائتلافی از سوی اقلیتی از باشگاه‌ها، بعضی رسانه‌ها و همین‌طور بعضی فعالان شبکه‌های اجتماعی هستیم. اگر چنین تلاشی به نتیجه برسد، ضروری خواهد بود نهادهای قضایی کشور و نهادهای بین المللی فوتبال با ورود به موضوع مشخص سازند که مجموعه این سناریو، حاصل توطئه بوده است یا نه؟

همچنین تاکید می‌کنیم در این جا بحث باشگاه‌های نگران، به هیچ‌وجه عدم اجرای قانون نیست که بعضی با بزرگنمایی بخواهند با سفسطه و مغلطه آن را وارونه جلوه دهند. ما به شدت نگران هستیم که به نام اجرای قانون، فوتبال ایران اسیر رفتارهای و سناریوهای غیرقانونی شود. یا با بعضی رفتارهای غیرقانونی آگاهانه، امکان قانونی برای بهره برداری بعضی تیم‌های خاص فراهم گردد که این مورد قبول اکثریت باشگاه‌ها نیست.

علاوه بر این موارد، انتظار باشگاه‌های لیگ این است که با توجه به بی‌طرفی فدراسیون فوتبال، اگر قرار بر رسیدگی باشد ابتدا تکلیف نتیجه بازی‌ای روشن گردد که در جریان آن، از بازیکنانی استفاده شد که بنا بر اعلام تمام مقام‌های رسمی، برای آن بازی مجوز بازی نداشته و در حکم بازیکن غیر مجاز بوده است. جالب است که حالا رطب خورده خود منع رطب می‌کند."

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول