اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

از افزایش ۱۷ درصدی «کشفیات» تا افزایش ۵۱ درصدی «دستگیری سارقین» در گلستان

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گلستان گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش ۱۷ درصدی کشفیات و افزایش دستگیری ۵۱ درصدی سارقان تجهیزات انتقال برق و مخابرات در استان گلستان هستیم.

از افزایش ۱۷ درصدی «کشفیات» تا افزایش ۵۱ درصدی «دستگیری سارقین» در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پس از سرقت کابل برق و مخابرات توسط سارقین در استان گلستان شکایتی از سوی شرکت توزیع نیروی برق و مخابرات مطرح شد و این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گلستان قرار گرفت.

پس از مدت‌ها فعالیت اطلاعاتی و پلیسی در نهایت ۱۳ نفر از اعضای این باند و مالخران مرتبط با پرونده شناسایی و در عملیات‌های پلیسی دستگیر شدند.

این متهمان حدود یک ماه است که در استان گلستان فعال بودند و با بریدن کابل‌های برق و مخابرات حدود ۲ میلیارد تومان به شبکه برق و مخابرات خسارت وارد کردند سارقین، سه دستگاه خودرو داشتند که دو دستگاه از خودروها توقیف شده و چهار نفر مالخر دارند که این مالخران نیز دستگیر شده و با قرار وثیقه آزاد هستند و باقی اعضای باند در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

در این خصوص گفت و گویی صمیمی با «کامران یادگاری» رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گلستان و «مهدی رزاق‌نژاد» معاون اجرای احکام کیفری دادسرای مرکز گلستان صورت گرفت که خواندن آن خالی از لطف نیست.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گلستان از افزایش ۵۱ درصدی دستگیری سارقین در گلستان خبر داد و تصریح کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش ۵۱ درصدی دستگیری سارقین در تجهیزات انتقال نیرو برق و مخابرات در گلستان داشتیم.

*افزایش ۱۷ درصدی کشفیات در گلستان

کامران یادگاری در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: یکی از وظایف ناجا استقرار نظم و امنیت است و این وظیفه به صورت محوری بر عهده ناجا قرار دارد و باید سایر نهادها در این زمینه به ناجا کمک کنند.

وی با بیان اینکه موضوع سرقت از مطالبات مردمی و به حق است که باید به آن رسیدگی شود، ابراز کرد: متاسفانه در این زمینه مشکلات بسیاری وجود دارد شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، بیکاری، تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانجات و ضعف قوانین از مهمترین علل سرقت در جامعه به شمار می‌رود.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گلستان بر لزوم برخورد نظامی با سارقان تاکید کرد و گفت: متاسفانه قانون فعلی ما بازدارندگی لازم را نسبت به این موضوع ندارد ولی در این زمینه اقدامات خوبی از سوی نیروی انتظامی صورت گرفته است طی دو مرحله نمایندگان مردم گلستان را دعوت کردیم و مشکلات نیروی انتظامی را به آنها منعکس کردیم و نمایندگان قول مساعد دادند که در مجلس این مشکلات را منعکس کنند.

یادگاری با بیان اینکه گشت خودرویی و موتوری نیروی انتظامی در خیابان‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ناجا گشت‌های آشکار و پنهان را انجام می‌دهد و درحقیقت ناجا بیش از حد وظیفه خود فعالیت می‌کنند باید سایر نهادها نیز قوی‌تر در این زمینه حرکت کنند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گلستان افزود: در هشت ماهه امسال ۱۷ درصد افزایش کشفیات داریم و پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

*افزایش ۵۱ درصدی دستگیری سارقین در گلستان

وی از افزایش ۵۱ درصدی دستگیری سارقین در گلستان خبر داد و تصریح کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش ۵۱ درصدی دستگیری سارقین در تجهیزات انتقال نیرو برق و مخابرات در گلستان بودیم.

یادگاری افزود: روزانه سه سارق کابل برق در گلستان دستگیر می‌شود و تقریبا ۹۰ الی ۱۰۰ مورد سارق به صورت ماهانه در گلستان به علت سرقت کابل برق دستگیر می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گلستان با تاکید بر اینکه پلیس وظایف خودش را به خوبی انجام می‌دهد، اظهار کرد: مبارزه با سرقت نیاز به یک عزم کشوری و ملی دارد ما باید درحقیقت با سازمان جرم مبارزه کنیم سارق و مال‌خر ما معلول جرم است باید با سازمان جرم مبارزه کنیم از بدو تولد و تا رفتن در اجتماع این کار باید صورت گیرد گیرد.

وی تصریح کرد: در سرقت‌های خودرو بالای ۸۰ درصد به کشفیات خودمان برسیم و در سرقت موتوری شاید به بیش از ۶۰ درصد کشفیات برسیم و برخی از سرقت‌ها شاید کمتر هم به کشفیات برسیم ولی میانگین ۶۰ درصد کشفیات سرقت را در گلستان داریم.

* دادگاه برای سارقین کابل برق حداکثر مجازات را در نظر می‌گیرد

معاون اجرای احکام کیفری دادسرای مرکز گلستان درخصوص دستگیری باند ۱۳ نفره سارقین کابل در گلستان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های پلیس آگاهی و همچنین دستورات قضایی که صادر شد توانستیم باند سارقین را دستگیر کنیم متاسفانه اخیرا شاهد افزایش سرقت کابل برق در گلستان بودیم براساس جلسات هماهنگی که داشتیم برنامه‌های خوبی در راستای برخورد با سارقان که معمولا حرفه‌ای و سازمان‌یافته هستند صورت گرفت.

مهدی رزاق‌نژاد با تاکید بر اینکه پلیس آگاهی در این زمینه با قدرت ورود کرده است، ابراز کرد: اکنون سارقان کابل برق به زندان فرستاده شدند و تحقیقات تکمیلی توسط پلیس آگاهی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با سارقینی که منجر به قطعی برق و سوختن لوازم برقی شهروندان منجر شود با قاطعیت برخورد می‌کنیم و سارقینی که در گذشته در این زمینه به زندان معرفی شدند نسبت به مرخصی این افراد سختگیری می‌کنیم تا تمام مدت زمان حبس خود را در زندان تحمل کند.

معاون اجرای احکام کیفری دادسرای مرکز گلستان افزود: قانونگذار مجازاتی را که برای این بزهکاران در نظر گرفته است یک الی پنج سال حبس است و دادگاه با قدرت برای سارقین کابل برق حداکثر مجازات را در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول