اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ایلان ماسک شخصیت سال 2021 نشریه تایم شد

نشریه تایم مطابق روال همه ساله شخصیت سال 2021 خود را در روزهای پایانی این سال میلادی معرفی کرد و وی کسی نیست جز ایلان ماسک مدیر عامل شرکت های اسپیس ایکس و تسلا.

ایلان ماسک شخصیت سال 2021 نشریه تایم شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ایلان ماسک که با تاسیس شرکت تسلا انقلابی در زمینه تولید خودروهای برقی ایجاد کرده و توانسته با تاسیس شرکت اسپیس ایکس پای موسسات خصوصی و افراد و نهادهای غیردولتی را به فضا باز کند از سوی تایم شخصیت سال 2021 لقب گرفته است.

اسپیس ایکس به تازگی قراردادی را با ناسا منعقد کرده تا فضانوردان را به ماه ببرد. البته ماسک روحیات و رفتارهای نامناسبی هم دارد که نشریه تایم به آنها هم اشاره کرده است. از جمله این روحیات می توان به رفتارهای تند و زننده و حاضرجوابی های غیرمنطقی در شبکه های اجتماعی به خصوص توئیتر و نیز دستکاری غیرعادی بازارهای مالی و به خصوص بازار ارز رمز با ارسال یک یا چند توئیت یا رفتارهای منحصر به فرد اشاره کرد.

ادوارد فلسنتال، سردبیر و مدیر عامل تایم در این مورد می نویسد: در سال 2021، ماسک نه تنها به عنوان ثروتمندترین فرد جهان، بلکه شاید به عنوان ثروتمندترین فردی که تغییری عظیم در جامعه ما ایجاد کرد، ظاهر شد.

وی می افزاید: ظهور ماسک مصادف با همه گیری روندهای گسترده تری است که او و همکارانش در حوزه فناوری بخشی از علت و بخشی از آن معلول هستند: تداوم افول نهادهای سنتی به نفع افراد. ناکارآمدی دولت که قدرت و مسئولیت بیشتری در اختیار کسب و کارها قرارد داده است و شکافهای ناشی از ثروت و فرصت.

تایم در سال های گذشته افرادی همچون جو بایدن و کاملیا هریس، دونالد ترامپ، جف بزوس، باراک اوباما و مارک زاکربرگ را به عنوان شخصیت سال خود انتخاب کرده بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول