اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

مقام اماراتی: نمی‌خواهیم با ایران در بیفتیم

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات گفت که کشورش به دنبال دوری از هرگونه درگیری با ایران است.

مقام اماراتی: نمی‌خواهیم با ایران در بیفتیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در مصاحبه‌ای گفت که ابوظبی می‌خواهد از هرگونه درگیری بین آمریکا و برخی دولت‌های منطقه با ایران خود را دور نگه دارد.

به نوشته رویترز، او در گفت‌و‌گو با اندیشکده «کشورهای خلیج ع. ر. ب. ی» در واشنگتن گفت که منافع امارات در این است که به هر قیمتی از هرگونه درگیری به دور باشد.

قرقاش تأکید کرد که نه کشورهای منطقه و نه آمریکا خواهان جنگ دیگری همچون عراق یا افغانستان نیستند.

در این راستا «عبدالخالق عبدالله» تحلیلگر سیاسی سرشناس اماراتی نیز گفت: «امروز زمان آرامش است نه تنش، اگر اسرائیل می‌خواهد در این راه قدم بردارد، ما با او همکاری نخواهیم کرد.»

انور قرقاش در ادامه سخنان خود گفت که امارات خواهان ایجاد منافع اقتصادی مشترک با ایران، ترکیه و سوریه است، حتی در زمانی که ابوظبی روابط خود را با اسرائیل گسترش می‌دهد.

در این راستا «نیکل کولیام» کارشناس اندیشکده «چتم هاوس» نیز گفت که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به طور عمده برای تأمین امنیت خود به آمریکا متکی هستند، اما در میان آن‌ها در خصوص نقش منطقه‌ای واشنگتن تردیدهایی ایجاد شده است.

در این میان منابع آگاه و محافل رسانه‌ای از تمایل کشورهای عربی برای کاهش تنش‌ها با ایران خبر می‌دهند.

جدای از ریشه‌های این رویکرد، باید گفت که در هفته‌های گذشته شماری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ارسال پیام‌هایی برای کاهش تنش، گسترش روابط و همکاری‌های اقتصادی و حتی سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران، فارغ از نتیجه گفت‌وگوها در وین اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین در روزهای گذشته نشانه‌هایی نیز در این زمینه بروز پیدا کرده و موضع‌گیری‌هایی در این راستا انجام شده است.

تحلیلگران می‌گویند به نظر می‌رسد با اثبات جدیت دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با کشورهای همسایه و همچنین روشن شدن بی‌فایده بودن سیاست تنش‌آمیز در قبال ایران، برخی همسایگان به این نتیجه رسیده‌اند که لازم است در برخی سیاست‌های خود تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول