اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری پویش مردمی بذرکاری در ۱۸۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی آرادان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان از برگزاری پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در سطح ۱۸۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی منطقه شمال این شهرستان خبر داد.

برگزاری پویش مردمی بذرکاری در ۱۸۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی آرادان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمد معین، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان از اجرای طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری با همکاری و همراهی مردم، بسیج سازندگی، هلال احمر و مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان آرادان خبر داد و گفت: این طرح ملی با هدف توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های بیابانی شهرستان آرادان با مشارکت جوامع محلی اجرا شد.

وی افزود: طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در منطقه شمال شهرستان آرادان با حضور معاون فرماندار و امام جمعه این شهرستان و رؤسای ادارات و توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان ادامه داد: در این طرح، بذرپاشی روی بندهای احداث شده پروژه کنترل هرزآب انجام شد؛ این پویش مردمی با حضور فرمانداری، بخشداری، شهرداری نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر ادارات دولتی، شرکت‌های خصوصی، شوراهای اسلامی شهر و روستاها، معدن داران و صاحبان صنایع، جوامع محلی مردم، تشکل‌ها و هلال احمر تا اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

معین تصریح کرد: یکی از اهداف مهم اجرای این طرح مشارکت مردم و تشکل‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و انفال عمومی است.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای پروژه مدیریت هرزآب و بذرپاشی در منطقه موردنظر را، با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و نزدیکی به جاده اصلی و ایستگاه گاز، مدیریت سیلاب حاصله از بارندگی‌ها و پیشگیری از روان شدن آب به سمت جاده اصلی عنوان کرد و گفت: استفاده بهینه از رواناب حاصل از بارندگی‌ها و توسعه فضای سبز از دیگر اهداف پروژه مدیریت هرزآب و بذرپاشی منطقه شمال آرادان است.

علیرضا رهایی، دبیر پویش مردمی نهال‌کاری و بذرپاشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مردم به جهت حفظ و نگهداری عرصه‌های منابع طبیعی گفت: حراست از عرصه‌های منابع طبیعی باید به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود و تمامی گروه‌ها خود را در حفاظت از منابع طبیعی، این نعمت الهی، سهیم بدانند.

وی در این خصوص افزود: اگرچه دستگاه‌های متولی در حفظ و حراست از منابع طبیعی مکلف‌اند؛ اما این مهم بدون مشارکت همه‌جانبه و پررنگ مردم کامل نمی‌شود؛ زیرا یکی از کارسازترین اقدامات برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، همواره بهره‌گیری از مشارکت جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی بوده است.

شریفی‌نیا، امام جمعه آرادان نیز در این پویش مردمی بیان کرد: روستاییان و جوامع محلی، محافظان واقعی منابع طبیعی و عرصه‌های ملی هستند و باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر آنها مهیا شود و صیانت از این منابع باید به فرهنگ همگانی در کشور تبدیل شده و همکاری مردم و مسؤولان در این راستا بیشتر شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول