اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

توضیحات عضو کمیسیون بودجه مجلس درباره تصویب اصلاح ساختار بودجه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصویب اصلاح ساختار بودجه گفت: قبلا اینگونه بود که کمیسیون تلفیق بودجه سنواتی یک ماه وقت می‌گذاشت، بودجه را وارد صحن می‌کرد و بعضا کلیات بودجه رد می‌شد و باید به دولت بر می‌گشت، سپس دولت دو هفته وقت می‌گذاشت و موارد را اصلاح می‌کرد.

توضیحات عضو کمیسیون بودجه مجلس درباره تصویب اصلاح ساختار بودجه

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز ( سه شنبه 23 آذر) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره اصلاح ساز و کار بررسی لایحه بودجه سنواتی در مجلس اظهار داشت: ساختار تصویب بودجه در مجلس اصلاح شد قبلا اینگونه بود که کمیسیون تلفیق بودجه سنواتی یک ماه وقت می‌گذاشت، بودجه را وارد صحن می‌کرد و بعضا کلیات بودجه رد می‌شد و بر اساس ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس باید به دولت بر می‌گشت، سپس دولت دو هفته وقت می‌گذاشت و موارد را اصلاح می‌کرد.

وی افزود: پیش تر وقت مجلس و کمیسیون تلفیق گرفته می‌شد، بر اساس فوریتی که امروز در مجلس رای آورد، بلافاصله بعد از اینکه بودجه به کمیسیون تلفیق بودجه می‌رسد با فاصله یک تا 2 روز کلیات در صحن بررسی می‌شود، اگر کلیات رای آورد، بررسی جزییات در کمیسیون تلفیق شروع می‌شود.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس تصریح کرد: از آثار این تغییر این است که رفت و برگشت به دولت منطقی می شود، وقت مجلس، دولت و کشور کمتر گرفته می شود، با دولت بر روی موارد کلان بودجه، جداول و تبصره های مهم بحث وبررسی می شود از این رو بازگشت یا رد بودجه را نخواهیم داشت، سپس اعضای کمیسیون تلفیق می توانند به راحتی در جزییات ورود و مصوب کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول