اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

دنده معکوس رئیسی به روند غلط روحانی در مذاکرات/ از خزانه خالی تا پیش‌بینی رشد اقتصادی 8 درصدی

دولت رئیسی برای دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه یک پیام جدی به طرف مقابل انتقال می‌دهد و آن نشانه‌های قدرت درونی کشور است.

دنده معکوس رئیسی به روند غلط روحانی در مذاکرات/ از خزانه خالی تا پیش‌بینی رشد اقتصادی 8 درصدی

فارس پلاس؛ روایت روز: ۲۲ مهرماه ۱۳۹۲ فقط چند هفته از شروع ریاست جمهوری حسن روحانی گذشته بود که مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران برگزار شد. روحانی در آن مراسم سخنرانی کرد و گفت: دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که با خزانه خالی و با انبوهی از بدهکاری مواجه بوده است.

چند روز بعد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور را به مقصد ژنو ترک کرد تا با کشورهای ۱+۵ برای رفع تحریم‌های ظالمانه مذاکره کند.

یک ماه قبل نیز وقتی ظریف در ۵ مهر ۱۳۹۲ اولین دور از مذاکرات را در نیویورک شروع کرد واریز یارانه‌ها از سوی دولت به تعویق افتاد. گفته شد هزارمیلیارد کسری داریم.

آذرماه همان سال ظریف در دانشگاه تهران در پاسخ به یک دانشجو هم گفت: آمریکا میتواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!

این روند ادامه داشت تا جایی که وقتی روحانی وزیران پیشنهادی دولت دوم خود را به مجلس پیشنهاد می‌داد در نطق مجلس خود گفت: زمانی من گفتم خزانه خالی را تحویل گرفتیم بعد دیدیم صندوق‌های ما هم علاوه بر خزانه خالی بود.

دنده معکوس دولت رئیسی به این روند ماجرا را تغییر داد.

در دور جدید مذاکرات اخباری که از دولت و جامعه ایران صادر می‌شود حاکی از قدرت و اقتدار دولت و مردم ایران است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آماده شدن ایران برای انجام یک پرتاب فضایی از پایگاه «امام خمینی» در استان سمنان است.

ایرنا هم خبر داد که ایران چهار ماهواره در مراحل تست نهایی و آماده پرتاب دارد؛ ماهواره «ظفر ۲» مراحل نهایی آماده‌سازی خود را می‌گذراند، «ناهید ۲ و ۱» آماده هستند و «پارس ۱» نیز تحویل سازمان فضایی شده است. بلوک انتقال مداری «سامان» و موتور فضایی «آرش» نیز در حال گذراندن تست‌های نهایی هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی هم امروز خبر از رونمایی سه رادیو داروی جدید داد که برای بخش درمان جامعه ضروری است و پس از فرآیندهای تکمیلی و دریافت مجوز، وارد زنجیره رادیوداروهای قابل استفاده می‌شود.

در حوزه اقتصادی نیز دولت بودجه را بدون کسری آماده کرده و تحویل مجلس داده و مدعی است که سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی را محقق خواهد کرد.

واکسیناسیون گسترده نیز باعث کنترل کرونا در کشور شده است. تلاش دولت در تامین واکسن مورد نیاز ایران نیز طی سه ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

ایران بنا به فتوای رهبرانقلاب هیچ وقت به سوی بمب اتم نرفته و نخواهد رفت اما جالب آنکه نیویورک تایمز زمان گریز هسته‌ای ایران را کمتر از یک ماه پیش‌بینی کرده است. خود این خبر یک شیطنت رسانه‌ای است و هیچ وقت ایران چنین قصدی نداشته و ندارد اما از باب عدو شود سبب خیر، انتشار این خبر باعث شده است طرف مقابل حس ضعف از سوی ایران نداشته باشد.

مجموعه‌ای از اقدامات قدرت آفرین در همین مدت زمان کوتاهی که از دولت رئیسی می‌گذرد باعث شده است تیم مذاکره کننده امکان چانه‌زنی پیدا کند و طرف مقابل این پیام را دریافت کند که ایران راههای جایگزین برای برون رفت از وضعیت سخت تحریم را به طور جدی دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول