اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان بر استمرار حمایت ایران از مقاومت مردم فلسطین

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه با تأکید بر استمرار حمایت ایران از مقاومت مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را ریشه مشکلات منطقه خواند و گفت: کشورهایی که در مسیر عادی سازی روابط با این رژیم هستند، خلاف امنیت و مصالح منطقه و امت اسلامی حرکت می‌کنند.

تأکید امیرعبداللهیان بر استمرار حمایت ایران از مقاومت مردم فلسطین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه امشب (سه شنبه) در گفتگوی تلفنی با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) سالگرد تشکیل این جنبش را تبریک گفت و بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی، جنبش حماس را از پیشگامان مقاومت اسلامی در آزادی قدس شریف خواند و اظهار داشت: امروز مقاومت نقش محوری در احقاق حقوق تاریخی ملت فلسطین دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدام اخیر دولت انگلیس در تروریستی اعلام کردن جنبش حماس، آن را اقدامی سیاسی و بر علیه ملت فلسطین خواند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه چندی پیش در توئیتی اقدام انگلیس در تروریستی خواندن جنبش حماس را محکوم کرد و نوشت: اعلام جنبش مقاومت مردمی حماس به عنوان یک سازمان تروریستی از سوی بریتانیا محکوم است. (اینجا بخوانید)

وی در گفت‌وگوی تلفنی با هنیه افزود: رژیم جعلی صهیونیستی ام‌المصائب و ریشه مشکلات منطقه است و لذا اندک کشورهای منطقه که در مسیر عادی سازی روابط خود با این رژیم جعلی هستند، خلاف امنیت و مصالح منطقه و امت اسلامی حرکت می‌کنند.

گفتنی است سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در واکنش به سفر «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات عربی متحده، نسبت به هرگونه اقدامی که به تثبیت حضور مخرب و فتنه انگیز این رژیم در منطقه منجر شود، هشدار داد. (بیشتر بخوانید

* با افتخار از شهید سلیمانی یاد می‌کنیم/ قدردانی از حمایت‌های ایران از آرمان و مقاومت فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نیز در این گفت‌وگو با امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تبریک سالگرد تأسیس جنبش حماس، با تجلیل از مقام شامخ سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: ما با افتخار از شهید سلیمانی یاد می‌کنیم و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از آرمان و مقاومت فلسطین قدردانی می‌‌کنیم.

اسماعیل هنیه همچنین ضمن محکوم کردن اقدام برخی از کشورهای منطقه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این اقدام را رویکردی آمریکایی- صهیونیستی خواند و  تاکید کرد: دوست نداشتیم که درهای کشورهای عربی بر روی قاتلان صهیونیست که دستشان به خون مردم فلسطین آغشته است، گشوده شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس اقدام رژیم صهیونیستی در نفوذ در منطقه را باعث ناامنی و بی ثباتی و تهدیدی برای آرمان فلسطین و برای تمام امت اسلامی برشمرد و اعلام کرد: این راهبرد محکوم به شکست است، چرا که اراده ملت های منطقه قدرتمندتر است و می تواند چنین رویکردهایی را به شکست بکشاند.

وی در پایان خواستار ابلاغ سلام گرم خود و مردم فلسطین، به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران شد.

گفتنی است، به گزارش فارس، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با «محمد بن زاید» ولیعهد امارات یکشنبه شب وارد فرودگاه ابوظبی شد. وی در فرودگاه گفت: «چه استقبالی! خیلی هیجان زده هستم که به نمایندگی از مردمم در اولین سفر رسمی یک رهبر اسرائیلی در اینجا هستم. ما مشتاقانه به دنبال تقویت روابط هستیم.

این سفر واکنش هایی را به همراه داشت و جنبش جهاد اسلامی فلسطین، استقبال حکام امارات از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را خیانت به فلسطین خواند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول