اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش برف و باران از ۲۶ آذر در بخش‌های وسیعی از کشور/ یخبندان در ۱۳ استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در استان‌‌های شمال‌ غرب، غرب و جنوب‌ غرب کشور و دامنه جنوبی البرز مرکزی بارش باران، وزش باد شدید موقت، رعد و برق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال‌ غرب، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش برف داریم.

بارش برف و باران از ۲۶ آذر در بخش‌های وسیعی از کشور/ یخبندان در ۱۳ استان

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا تداوم آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خصوصا شمال‌ غرب و نواحی مرکزی کشور داریم و از اواخر وقت فردا 25 ‌آذر سامانه بارشی وارد کشور شده و سبب بارش باران در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و خوزستان می‌شود.

وی افزود: روزهای جمعه و شنبه این سامانه در استان‌‌های واقع در شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت، رعد و برق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال‌غرب و زاگرس مرکزی و البرز مرکزی سبب بارش برف می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه 28 آذر از شدت بارش‌ها در شمال‌غرب کاسته می‌شود ولی همچنان در غرب و جنوب‌ غرب کشور و بخش‌های مرکزی بارش‌ها ادامه دارد.

وی افزود:‌روز دوشنبه 29 آذر فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور تشدید می‌شود و روز سه‌شنبه 30 آذر سامانه بارشی علاوه بر نیمه غربی کشور، شمال‌شرق را در بر می‌گیرد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه یک دی با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های شمالی خزر بارش آغاز می‌شود و در شمال‌غرب و غرب کشور، شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت.

وی گفت: از جمعه 26 آذر تا دوشنبه 29 آذر شدت فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی خواهد بود.

وی تأکید کرد: از امروز تا جمعه در استان‌های اردبیل و گیلان وزش باد جنوبی و افزایش محسوس دما در استان‌های شرقی خزر و شمال‌شرق خواهیم داشت.

اصغری درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 10 و 3 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی افزود:‌ روز آینده در 13 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول