اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

آمار آگوئرو به بهانه خداحافظی از فوتبال +عکس

سرخیو آگوئرو که از دنیای فوتبال خداحافظی کرد آماری شگفت انگیز در خط تهاجمی به ثبت رساند.

آمار آگوئرو به بهانه خداحافظی از فوتبال +عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، سرخیو آگوئرو با چشمانی گریان به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او چندی پیش در جریان بازی بارسلونا به دلیل مشکل قلبی از بازی بیرون رفت و پس از آزمایش‌های بسیار مشخص شد که این بازیکن دیگر نمی‌تواند به دلیل بیماری «آریتیمی قلبی» یا نامنظم زدن ضربان قلب به بازی فوتبال ادامه دهد.

آگوئرو یکی از بزرگترین مهاجمان 10 سال اخیر فوتبال اروپاست که کار خود را در تیم ایندیپندینته آرژانتین آغاز کرد و آنقدر درخشان ظاهر شد تا اتلتیکومادرید برای خرید او بیش از 20 میلیون یورو هزینه کند. این بازیکن 5 فصل در تیم اتلتیکومادرید بازی کرد و آمار 234 بازی و 132 گل را به ثبت رساند.

با آغاز پروژه منچسترسیتی و شرکت ابوظبی، سرخیو آگوئرو با بیش از 35 میلیون پوند از اتلتیکومادرید خریداری شد تا داستان فوق العاده او در انگلیس آغاز شود. او  به یکی از بهترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر نام گرفت و توانست رکورد بیشترین گل زده تاریخ باشگاه منچسترسیتی را بشکند و به نام خود بزند. او اکنون چهارمین گلزن تاریخ لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود. ستاره آرژانتینی در جمع سیتیزن‌ها 390 بازی انجام داد و 260 گل به ثمر رساند.

در مجموع آگوئرو 786 بازی انجام داد و 427 گل زد. او در اتلتیکومادرید قهرمان لیگ اروپا شد و سوپرکاپ سال 2010 را نیز به تالار افتخاراتش اضافه کرد. آگوئرو در منچسترسیتی اما 5 بار قهرمان انگلیس شد و 6 بار جام اتحادیه این کشور را بالای سر برد. در فصل 2018-2019 برای اولین بار جام حذفی فوتبال انگلیس را برد و 3 بار نیز سوپرکاپ انگلیس را بدست آورد. در فصل 2020-2021 در یک قدمی کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود که مقابل چلسی شکست خورد و نتوانست این اتفاق را برای خود رقم زند.

ستاره آرژانتین در عرصه ملی نیز 2 بار قهرمان جام جهانی زیر 20 سال شد و توانست در المپیک پکن مدال طلا را به همراه مسی بدست آورد. او در سال 2021 نیز با تیم ملی آرژانتین قهرمان آمریکایی جنوبی شد تا عملکرد درخشان خود در عرصه ملی را تکمیل کند. او در جمع آلبی سلسته 101 بار بازی کرد و 41 گل به ثمر رساند.

آگوئرو در سال 2007 به پسر طلایی دنیا نام گرفت و در فصل 2014-2015 کفش طلای انگلیس را از آن خود کرد.

او 2 بار بازیکن فصل منچسترسیتی شد و توانست با 7 جایزه بهترین بازیکن ماه ، بهترین بازیکن تاریخ انگلیس در این عرصه لقب گیرد. هیچ کس به اندازه او حتی کریستیانو رونالدو نتوانسته 7 بار برنده جایزه ماه شود. استیون جرارد و هری کین با 6 بار در رده دوم جای دارند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول