اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رشد قابل توجه عملکرد صندوق ضمانت صادرات ایران در سال 99

بر اساس اعلام صندوق ضمانت صادرات ایران، عملکرد صندوق ضمانت صادرات ایران در سال 99 از رشد قابل توجهی برخوردار شد.

رشد قابل توجه عملکرد صندوق ضمانت صادرات ایران در سال 99

اخبار شرکتها؛ یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته به یک دغدغه و چالش برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان تبدیل شده است، افزایش ریسک های غیرسیستماتیک است که به دلیل افزایش تحریم ها برای این قشر از فعالان اقتصادی ایجاد شده است.

صندوق ضمانت صادرات ایران در حال حاضر به یک بازوی مهم برای صادرکنندگان تبدیل شده است که توانسته است با عملکرد مناسب به کاهش ریسک صادرکنندگان کمک قابل توجهی کند. صندوق ضمانت صادرات در سال گذشته رشد ۱۱۶ درصدی عملکرد ریالی و رشد ۳۳ درصدی ارزی داشته است.

میزان کل بیمه‌نامه‌ها و ضمانتنامه‌های صادره طی سال ۱۳۹۹ به ۳/۵۲۰ میلیارد دلار (۸۰۹۹۱۹ میلیارد ریال) رسیده است. با این میزان پوشش ریسک، صندوق ضمانت صادرات ایران در سال ۱۳۹۹ علی رغم تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا، رکورد جدیدی برای صندوق ضمان صادرات ایران ثبت شد.

به گفته مدیران این صندوق،‌ برنامه صندوق ضمانت صادرات ایران در‌ سال جاری، پوشش ریسک‌های صادراتی ناشی از تحریم، نقش‌آفرینی بین‌المللی، مقابله با تحریم و پر‌کردن خلا تحریم های بانکی، نوآوری‌های مالی متناسب با شرایط روز صادرات و روان‌سازی، تسهیل امور و کسب حداکثر رضایتمندی صادرکنندگان در‌ راستای حمایتهای متناسب با شرایط همه‌گیری‌کرونا و همچنین تحریمهای ظالمانه ایالات متحده، پوششهای صادراتی این صندوق است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول