اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رفیعی: زن در تراز انقلاب، تمدن‌ساز است/ مقصودی: مادرانی که فرزندان بیشتری دارند تحول بیشتری پیدا کردند

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه زن در تراز انقلاب را باید به دنیا بفهمانیم، گفت: زن در تراز انقلاب، تمدن‌ساز است.

رفیعی: زن در تراز انقلاب، تمدن‌ساز است/ مقصودی: مادرانی که فرزندان بیشتری دارند تحول بیشتری پیدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سمیه رفیعی عصر امروز در نخستین همایش ملی «نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی» با رویکرد الگوی سوم در دانشگاه فرهنگیان شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع زن در تراز انقلاب و الگوی سوم بسیار مهم است که باید به آن پرداخته شود باید زن در تراز انقلاب را به دنیا فهماند.

وی نقش زن را در جامعه مهم برشمرد و تصریح کرد: در منظومه فکری حضرت آقا زن در تراز انقلاب اسلامی یک زن منحصر به فردی است که تمدن‌ساز است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ابراز کرد:اگر زنان بالاترین نقش اجتماعی را در جامعه داشته باشند نمی‌توانند مادر بودن را از خود رها کنند واقعیت این است وقتی می‌گوییم بانوی فعال انقلاب اسلامی در جامعه تمدن‌سازی چقدر توانستیم ابزارهای راحتی برای این بانو را در جامعه فراهم کنیم چقدر توانستیم کرامت انسانی را به بانوان انقلابی القا کنیم این مسائلی است که در دانشگاه‌ها باید به آن پرداخت.

رفیعی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوامع در حوزه زنان ورودهای قابل توجهی کردند که متاسفانه ما در این حوزه بسیار عقب ماندیم که می‌طلبد نسبت به این مهم ورود کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: مقبولیت و محبوبیت زن در جامعه غربی مورد ظلم قرار گرفته است امروز در غرب ظلمی به زن شده که باید مدعی باشیم زنان در غرب منفعل هستند این در حالی است که بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف حضوری فعال دارند.

فاطمه مقصودی ابراز کرد: در تاریخ ایران بزرگانی چون حافظ، فردوسی، عطار و مولانا از زن به عنوان چهره جمال خدا یاد کردند در تمدن نوین اسلامی زن هویت، اخلاق و انسانیت خود را فدا نمی کند و زن مورد ظلم واقع نمی شود.

وی اظهار کرد: بانوان در نشان دادن خدا در وجود خودشان از مردان جلوتر و مظهر خالقیت هستند، زن در دل خودش به خدا نزدیک‌تر است و زن‌ها رقیق و لطیف هستند زن اگر شرف خود را رها کند همانند جامعه غربی تبدیل به بازیچه خواهد شد و تمام هویت خود را فدا می‌کند.

مقصودی با بیان اینکه شخصیت زنی که دارای یک فرزند است با مادری که فرزندان بیشتری دارد متفاوت است، گفت: مادرانی که فرزندان بیشتری دارند تحول بیشتری پیدا کردند و شجاع می‌شوند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول