اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه مجارستان با امیرعبداللهیان دیدار کرد +فیلم

وزیر خارجه مجارستان امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه مجارستان با امیرعبداللهیان دیدار کرد +فیلم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان که در رأس هیأتی اقتصادی به تهران سفر کرده امروز (پنجشنبه) ۲۵ آذر ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

 

 

وزیر امور خارجه مجارستان پس از آن به گفتگو درباره مناسبات د‌وجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی با همتای ایرانی پرداخت.

پیتر سیارتو سال ۱۳۹۴ نیز به تهران سفر و با محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه دیدار کرده بود.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان و سیارتو وزرای خارجه ایران و مجارستان در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. دو وزیر خارجه در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه به ویژه روابط اقتصادی و همکاری‌های آموزشی و رفع مسائل مربوط به آن‌ و همچنین آخرین تحولات افغانستان با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان تلاش برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی را از اولویت‌های اصلی مناسبات ایران با مجارستان برشمرد و در این چارچوب پیشنهاد برگزاری کمیسیون ‌مشترک در اولین فرصت و تهیه نقشه راه روابط را ارائه داد.

وی با اشاره به این‌که برخی توافقات قبلی با سرعتی که پیش بینی می‌شد جلو نرفته است، بر ضرورت تلاش‌ها برای برطرف کردن مشکلات تأکید کرد.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان نیز در این دیدار ابتدا با اشاره به سفر سال ۱۳۹۴ خود به تهران و توافقات در این سفر اعلام آمادگی کرد کمیسیون مشترک اقتصادی را در سفر آتی به تهران برگزار کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول