اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بانوان خانه‌دار از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: با طرح تصویب شده، زنان خانه‌دار می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و بازنشستگی برخودار شوند.

بانوان خانه‌دار از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم کشاورز امروز با اعلام این خبر گفت: بسیاری از زنان خانه دار علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی ناچار بودند خانه داری را پیشه کنند و از این نظر نگران آینده خود بودند،که با طرح تصویب شده، زنان خانه دار می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و بازنشستگی برخودار شوند.

وی افزود: این طرح در قالب تعیین سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد در صورتی که حداقل دستمزد را مبنا قرار دهیم محاسبه می‌شود، به عبارتی برای نرخ ۱۲ درصد ماهانه ۳۱۸ هزار تومان، برای نرخ ۱۴ درصد ۳۷۱ هزار تومان و برای نرخ ۱۸ درصد ۴۷۸ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس ادامه داد: نرخ ۱۲ درصد فقط شامل بازنشستگی و فوت بیمه شده پس از بازنشستگی می‌شود که مستمری به بازماندگانش پرداخت می‌شود.

کشاورز گفت: نرخ ۱۴ درصد دارای تفاوت دیگری است و آن این که اگر قبل از بازنشستگی، بیمه شده فوت کند مستمری به بازماندگانش تعلق می‌گیرد.

وی از مزایای این طرح گفت و ادامه داد: همچنین نرخ ۱۸ درصد علاوه بر مزایای قبلی، یک مزیت دیگر نیز وجود دارد و آن از کار افتادگی بیمه شده است به این معنا که در حین بیمه پردازی اگر زن خانه داری که بیمه شده بر اساس نظر پزشکان معتمد تأمین اجتماعی، از کار افتاده شود تا زمانی که در قید حیات است از کار افتادگی به وی تعلق می‌گیرد و پس از فوت هم به بازماندگانش مستمری پرداخت خواهد شد.

کشاورز اظهار داشت: بحث درمان زنان خانه دار اختیاری است، زیرا عمدتاً زنان خانه دار یا دختران مجرد اگر زیر پوشش همسر یا پدر و مادرشان قرار دارند، دیگر نیازی به دفترچه و هزینه درمان نخواهند داشت، ولی اگر همسر یا پدر و مادرشان زیر پوشش بیمه نیستند می‌توانند خودشان هزینه درمان را که معادل ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان است واریز کرده و از پوشش درمانی سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: دختران مجرد که بعضاً مستمری بگیر و زیر پوشش پدرشان هستند منعی برای قطع مستمری شان وجود ندارد، زیرا برخی نگران این مسئله بودند که اگر بیمه شوند مستمری را که از طریق پدر یا مادرشان دریافت می‌کردند قطع خواهد شد در صورتی که چنین نیست و این افراد می‌توانند همزمان هم زیر پوشش زنان خانه دار باشند و هم مستمری پدر یا مادرشان را دریافت کنند.

کشاورز افزود: متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

انتهای خبر/ ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول