اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عدم اجماع گروههای اهل سنت عراق بر روی «محمد الحلبوسی» برای ریاست پارلمان عراق

منابع مطلع در عراق گفتند که گروههای سیاسی اهل سنت عراق مخالف تمدید دوره «محمد الحلبوسی» جهت ریاست پارلمان عراق هستند.

عدم اجماع گروههای اهل سنت عراق بر روی «محمد الحلبوسی» برای ریاست پارلمان عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع نزدیک به ائتلاف اهل سنت «العزم» و «تقدم» به وبگاه المعلومه گفتند که میان «محمد الحلبوسی» رئیس فعلی پارلمان عراق با گروههای سیاسی اهل سنت اختلافات زیادی وجود دارد.

به گفته این منابع، نشست محرمانه‌ای میان رهبران ائتلاف عزم و تقدم برگزار شده و توافق کرده‌اند که دوره ریاست «محمد الحلبوسی» بر پارلمان تمدید نشود. در این نشست همچنین چهار گزینه برای ریاست پارلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. یک منبع مطلع نیز تأکید کرد که بیشتر اعضای ائتلاف «تقدم» کاملا مخالف ریاست محمد الحلبوسی هستند.

او «علی فرحان» استاندار الانبار، «محمد تمیم» وزیر تربیت اسبق عراق، «یحیی المحمدی» سخنگوی ائتلاف تقدم و «فلاح زیدان» وزیر کشاورزی را گزینه‌های مطرح شده در نشست مذکور عنوان کرد.

«عیسی السایر العیساوی» از اعضای اصلی ائتلاف «العزم» نیز گفت که این ائتلاف مخالف تمدید دوره محمد الحلبوسی است. به گفته وی گزینه‌های مطرح شده برای این منصب زیاد است.

طبق قانون نانوشته در عراق پس از سقوط صدام، منصب نخست‌وزیری سهم گروههای سیاسی شیعه، ریاست پارلمان برای اهل سنت و ریاست‌جمهوری نیز از آن گروهای سیاسی کُرد است.

پیش از این «عبدالوهاب البیلاوی» از اعضای ائتلاف عزم به وبگاه المعلومه گفته بود که «خالد العبیدی»، «ثابت العباسی» و «محمود المشهدانی» مهمترین نامزدهای ائتلاف عزم برای تصدی پست ریاست دوره پارلمانی جدید عراق هستند.

انتخابات پارلمانی در ۱۸ مهر ماه برگزار شد و پس از کش و قوس‌های فراوان، قرار است دادگاه فدرال نظر نهایی را در خصوص نتایج انتخابات اعلام کند، در صورت تأیید نتایج، گروههای سیاسی باید برای تعیین نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و رئیس‌جمهور اقدام کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول