اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم ترکمنستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی

کنفرانس بین المللی توسعه روابط تجاری ترکمنستان با شرکای خارجی و عملکرد و ارزیابی ظرفیت‌های صادراتی این کشور به صورت آنلاین در عشق آباد برگزار شد.

عزم ترکمنستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، کنفرانس بین المللی توسعه روابط تجاری ترکمنستان با شرکای خارجی و عملکرد و ارزیابی ظرفیت‌های صادراتی این کشور به صورت آنلاین در عشق آباد برگزار شد.

در این مجمع روسا و نمایندگان شرکت‌های دولتی، اعضای اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان و همچنین شرکای خارجی حضور داشتند.

در این کنفرانس خاطرنشان شد که ترکمنستان در حال توسعه روابط تجاری و اقتصادی با بیش از 80 کشور جهان است.

سخنرانان همچنین تاکید کردند که در ژانویه تا اکتبر سال جاری، سهم صادرات از گردش مالی تجارت خارجی کشور 58.6 درصد بوده و نسبت به سال 2020، فروش محصولات ترکمنستان به خارج از کشور 29.1 درصد افزایش داشته است.

در این کنفرانس به موضوعات پیوستن ترکمنستان به سازمان تجارت جهانی (WTO) توجه ویژه‌ای شد.

به ویژه خاطرنشان شد که عضویت در سازمان تجارت جهانی، ورود شرکت‌های دولتی و خصوصی به بازارهای خارجی را آسان تر می‌کند.

همچنین اذعان شد که تعامل با شرکای استراتژیک خارج از کشور از طریق اتاق‌های تجاری و بازرگانی ترکمنستان در حال ایجاد است. امروزه آنها با موفقیت در روسیه، بلاروس، ترکیه، قرقیزستان، امارات متحده عربی و سایر کشورها فعالیت می‌کنند.

برنامه ریزی شد تا فعالیت‌های بورس کالا و مواد خام دولتی را به طور کامل دیجیتالی کند و فرصتی را برای شرکت در معاملات از هر نقطه از جهان فراهم کند.

در این کنفرانس مطرح شد که پس از شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه‌های مجازی محصولات صادرات محور کار خود را آغاز کرد که در شناخت بیشتر برندهای ترکمنستان موثر بود. ولی با بهبود وضعیت اپیدمیولوژیک در جهان، برنامه ریزی می‌شود تا از طریق امضای قراردادهای جدید با کشورهای همسایه و اجرای قوانین موجود، از ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت کشور به طور کامل استفاده شود.

در نتیجه این همایش، قرار است با توجه به واقعیت‌های موجود در اقتصاد جهان، توصیه‌ها و راهکارهای ویژه برای افزایش صادرات محصولات ترکمنستانی تدوین شود. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول