اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در ۱۰۰ هکتار از بیابان‌های گرمسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی منطقه تخت رستم این شهرستان در قالب طرح ملی پویش مردمی آغاز شد.

آغاز پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در ۱۰۰ هکتار از بیابان‌های گرمسار

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار اظهار کرد: طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری با همکاری و همراهی جوامع محلی، بسیج سازندگی، هلال احمر، بنیاد شهید، منطقه ویژه اقتصادی، سپاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان گرمسار آغاز شد.

وی گفت: این طرح ملی با هدف توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های بیابانی شهرستان گرمسار با مشارکت جوامع محلی اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار افزود: در طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در منطقه شهرستان گرمسار بذرپاشی روی بندهای احداث‌شده طرح کنترل هرزآب انجام شد.

شاه‌حسینی عنوان کرد: این پویش مردمی با مشارکت فرمانداری، بسیج سازندگی، بخشداری، شهرداری نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر ادارات دولتی، شرکت‌های خصوصی، شوراهای اسلامی شهر و روستاها، معدن‌داران و صاحبان صنایع، منطقه اقتصادی، جوامع محلی مردم، تشکل‌ها و هلال احمر تا اسفندماه سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم اجرای این طرح مشارکت مردم و تشکل‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و انفال عمومی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار مهم‌ترین هدف از اجرای طرح مدیریت هرزآب و بذرپاشی در منطقه موردنظر را با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و نزدیکی به جاده اصلی اتوبان گرمسار و قم، مدیریت سیلاب حاصله از بارندگی‌ها و پیشگیری از روان شدن آب به سمت جاده اصلی عنوان کرد.

شاه‌حسینی گفت: استفاده بهینه از روانآب حاصل از بارندگی‌ها و توسعه فضای سبز از دیگر اهداف طرح مدیریت هرزآب و بذرپاشی شهرستان گرمسار است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول