اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توضیح دهند چگونه صلاحیت مدیر بانکی لندن‌نشین را تایید کرده‌اند

عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها با اشاره به سفرهای متعدد مدیرعامل یک بانک خصوصی به انگلیس، گفت: ضرورت دارد که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توضیح دهند چگونه وی صلاحیت این مدیر بانکی را تایید کرده‌اند.

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توضیح دهند چگونه صلاحیت مدیر بانکی لندن‌نشین را تایید کرده‌اند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احسان ارکانی عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: درحالی که تبعات فرار محمود خاوری به کانادا کماکان گریبانگیر افکار عمومی است، متاسفانه اخبار و اسناد منتشرشده حاکی از سکونت خانواده مدیرعامل یک بانک خصوصی در انگلیس و سفرهای متعدد این مدیر بانکی به لندن است.

وی افزود: جای سوال جدی وجود دارد که چگونه چنین فردی صلاحیت در اختیار داشتن اطلاعات و مدیرعامل بانکی با میلیون‌ها سپرده گذار را دارد و ضرورت دارد که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توضیح دهند چگونه وی صلاحیت این مدیر بانکی را تایید کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سفرهای متعدد این فرد به انگلیس طی 2 سال گذشته مشکوک است، گفت: زیان انباشته بالای بانک تحت مدیریت این فرد در دو سال اخیر و تعلیق نماد بورسی این بانک به علت عدم شفاف‌سازی طی ماه‌های گذشته تنها بخشی از عملکرد مدیرعامل لندن‌نشین در طول دوران مدیریتش است. 

ارکانی در پایان تأکید کرد: ضرورت دارد نهادهای نظارتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این موضوع را مورد توجه قرار دهند و در بررسی صلاحیت این فرد برای تصدی مسئولیت‌های مهم بانکی تجدیدنظر صورت پذیرد و اجازه تکرار تجربه تلخ فرار محمود خاوری داده نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول