اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تنش جدید مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان

نیروهای مرزبانی تاجیکستان از وقوع تنش جدید مرزی بین این کشور با قرقیزستان خبر داد.

تنش جدید مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نیروهای مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان ضمن پخش یک بیانیه دلایل تنش جدید مرزی بین این کشور با قرقیزستان را توضیح داد.

در این بیانیه آماده است: در تاریخ 16 دسامبر حدود ساعت 16:50 در منطقه یگان مرزی «اسفره» نیروهای مرزبانی تاجیکستان در روستای «سامانیان» ساخت و ساز غیرقانونی توسط شهروندان قرقیزستان را گزارش دادند. مسئول پاسگاه مرزی نیروی‌های مرزبانی تاجیکستان به منظور جلوگیری از این اقدام غیرقانونی با همتای قرقیز خود دیدار کرد. 

در ادامه گفته شده است: در عین حال شهروندان قرقیزستان این دیدار را برهم زدند و با حمله به مرزبانان تاجیک به سوی آنها سنگ پرتاب کردند. شهروندان قرقیز مانند موارد قبلی با دامن زدن به تنش، اقدام به تهدید کردند.

طبق این بیانیه، مسئول پاسگاه مرزی «با ارزیابی وضعیت و به خاطر جلوگیری از گسترش درگیری، مطابق با الزامات قانونی دو گلوله هشدار دهنده به هوا شلیک و از این طریق گروه متجاوز را متوقف کرد».

همچنین در این بیانیه آمده است که نمایندگان نیروهای مرزبانی دو کشور که در محل حادثه حضور یافتند، برای بررسی مشترک این قضیه به توافق رسیدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول