اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

خط تولید واکسن آنفلوانزا فوق‌حاد پرندگان رونمایی شد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار البرز خط تولید واکسن آنفلوانزا شرکت دانش‌بنیان پسوک را افتتاح کردند.

خط تولید واکسن آنفلوانزا فوق‌حاد پرندگان رونمایی شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار البرز خط تولید واکسن آنفلوانزا شرکت دانش‌بنیان پسوک را افتتاح کردند.

این شرکت دانش بنیان با ایجاد خط تولید انبوه واکسن آنفلوانزا فوق حاد پرندگان ایران ساخت، در سایت سردار شهید قاسم سلیمانی زمینه را برای تولید سالانه ۲۰میلیون دز این واکسن فراهم کرده است.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رونمایی از واکسن های حیوانی ایران ساخت تا پایان سال جاری، گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایران‌ساخت نه تنها نیاز کشور و صنعت دام و طیور به واکسن آنفلوانزا فوق حاد پرندگان را برطرف می‌کنند بلکه توانمندی صادرات به دیگر کشورها را نیز دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از عزم وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از محصولات دانش بنیان این حوزه قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه آقای دکتر ساداتی نژاد اهتمام ویژه ای به حمایت از نوآوری ‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این حوزه دارند که شایسته قدردانی است. ما نیز در این مسیر با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به این کار سرعت می‌دهیم.

وی با اشاره به حمایت از ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه واکسن های حیوانی، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان توانمند در حوزه واکسن‌های انسانی را به مسیر تولید واکسن‌های حیوانی هدایت کردیم و خوشبختانه نتایج خوبی به دست آوردیم.

ستاری افزود: این شرکت‌ها در حوزه مواد اولیه با محدودیت‌های جدی مواجه بودند که تلاش کردیم این محدودیت‌ها برطرف شود و امروز ده‌ها میلیون دز واکسن‌های حیوانی توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی در خطوط ایران ساخت، تولید و روانه بازار شده است.

شرکت دانش بنیان تحقیقات و تولید مواد بیولوژیک پسوک از سال 73 برای تامین بخشی از نیاز کشور به واکسن‌ها و مواد بیولوژیک مورد مصرف دامپزشکی ایجاد شد.

این مجموعه طی این سال ها توانسته واکسن‌های طیور شامل، فلوپاسول، نیوپاسول۱۰۱، نیوپاسول ۱۰۲، نیوپاسول ۱۰۳ و گامپاسول برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مهم صنعت طیور نظیر نیوکاسل و آنفلوانزا و گامبورو را تولید و عرضه کند.

حمایت دولت از شرکت‌های بخش خصوصی

سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه دولت سیزدهم حامی بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: دولت رقابتی با بخش خصوصی ندارد و نخواهد داشت و حامی شرکت‌هایی خواهیم بود که در تولید محصولات دانش بنیان و نوترکیب فعالیت داشته باشند و شرکت‌های این حوزه صیانت خواهند شد تا واردات به آنها آسیب نزند و ضمن صادرات، بازارهای محصولات جدید را توسعه دهند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مجموعه بازدیدهای امروز از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه زیست فناوری و دامپزشکی، با همراهی وزیر جهاد کشاورزی و استاندار البرز، از نخستین خط تولید واکسن تب برفکی ایران‌ساخت مطابق استاندارد GMP رونمایی کرد. این واکسن، محصول شرکت دانش بنیان ویرا واکسن شایا است. این هیئت، در ادامه، از شرکت های بندا فرآور و نیک پایا کارن فارمد نیز بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول