اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح در قم

ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه همراه با گلباران مزار این شهید به همت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم برگزار شد.

گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با مشارکت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، بسیج دانشجویی و بسیج طلاب در سالن جلسات امام خامنه ای حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام تصویری مرجع تقلید شیعیان آیت الله عبدالله جوادی آملی به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه به نمایش گذاشته شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری مسئول مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به بیان اهمیت سبک فاطمی در عصر حاضر پرداخت و بیان کرد: امروز روز شهادت یکی از فرزندان راستین امام و انقلاب آیت الله مفتح است که به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

وی گفت: مردان بزرگی همچون آیت الله مفتح در مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها تربیت شده اند و امیدوارم راه این بزرگان پر رهرو باشد.

رئیس مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در ادامه به تشریح جایگاه سوره کوثر پرداخت و اظهار کرد: تجلیل خدا همان تجلیل اولیاء خدا است و تجلیل اولیاء خدا همان تجلیل خداست و تحقق این موضوع باعث رشد فضیلت انسانی خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع گسترش انقلاب در جهان توسط یاران حضرت مهدی (عج) با بینش و دانش پرداخت و گفت؛ تکلیف ما امروز آن است که بینش و دانش را با هم به کار ببریم و اگر امروز تجلیل از آیت الله مفتح صورت می‌گیرد به خاطر این است که آن شهید بزرگوار بینش و دانش را با هم به کار برد و روایات متعدد در این موضوع را در جامعه عمل محقق کرد.

اکبری در ادامه با اشاره به جزئیات وحدت حقیقی در مکتب اهل‌بیت بیان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها با تمام سختی و بی مهری ها برای حمایت از ولایت قیام کرد.

در پایان دکتر محمد رضایی رئیس دانشگاه پردیس فارابی تهران به نیازهای جامعه بر اساس منویات امامین انقلاب در بحث حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امامین انقلاب بارها در جمع طلاب و دانشجویان به بحث نماز جماعت اشاره کرده‌اند تا اهمیت مسئولیت فردی و اجتماعی حوزه و دانشگاه به خوبی روشن شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول