اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استاندار گیلان: انتخاب فرمانداران بر عهده بنده است، سهم‌خواهی را نمی‌پذیرم

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه سهم‌خواهی را نمی‌پذیرم، گفت: اگر افرادی به دنبال نمایندگان بدوند تا برای تعرفه خود امضا جمع کنند بنده دور زدن استانداری‌ را نمی‌پذیرم چرا که انتخاب فرمانداران بر عهده بنده است.

استاندار گیلان: انتخاب فرمانداران بر عهده بنده است، سهم‌خواهی را نمی‌پذیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر  امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان رشت در سالن اجتماعات بانک ملی با تسلیت ایام شهادت فاطمه الزهرا (س) اظهار کرد: با توجه به شعارهای دولت سیزدهم تمام توان را گذاشتیم تا بر اساس شعارهای راهبردی عملکرد مناسب و رضایت بخشی برای خدمت به مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی دستپاچه شده و جلوتر از زمان در حال حرکت هستند، گفت: ما با توکل بر خدا و تکیه بر آرا و حمایت مردم کار خود را هوشمندانه و با جدیت پیگیری می‌کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتماد مردم آسیب دیده است، افزود: کشور را در شرایط سختی تحویل گرفتیم و به جای اینکه تنها گذشته را نقد کنیم باید روبه جلو حرکت کنیم و ضمن نگریستن به نام امیدی‌های گذشته، آینده را بسازیم.

عباسی با اشاره به واکسیناسیون ۹۴ درصدی دوز اول و ۸۷ درصدی دوز دوم واکسن کرونا بیان کرد: مردم و مسؤولان در کنار یکدیگر بودند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توانستیم رنگ کرونایی تمام شهرستان‌ها را تغییر دهیم.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی در خصوص تأمین کالاهای اساسی گفت: تاکنون ساخت ۱۱ هزار مسکن آغاز شده پدر نباشیم تا پایان امسال آنچه وظیفه ماست را تا دو سال آینده مسؤولیت خود را به پایان برسانیم.

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات اشتغال در گیلان افزود: باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها همچون اقتصاد دریا و گردشگری استفاده کنیم، ضمن حفظ اشتغال موجود جهت توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید بتوانیم از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه فرارهای مالیاتی باعث می‌شد اقدامات اقتصادی دولت تحقق پیدا نکند، بیان کرد: ببر اساس اختیاراتی که استانداری دارد تلاش می‌کنیم سال آینده صندوقی برای. این امر در نظر گرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید فاصله خود را با مردم کم کنند، افزود: مدیران نباید درب را به روی مردم ببندند، بسیاری از مشکلات مردم بودجه و اعتبارات نیست بلکه فاصله بین مدیران و مردم است.

استاندار گیلان با تأکید بر تسریع در تکمیل خطوط آهن رشتآستاراانزلی بیان کرد: در بخش کشاورزی هم باید دلالی‌ها را حذف کنیم تا کشاورز به حق خودش برسد، نباید با سیاسی کاری بهانه آورده شود و محصولات کشاورزی ما در هر بخشی همچون چای، برنج و مرکبات به خارج از کشور برده شده یا به قیمت ارزان فروخته شود.

عباسی فرمانداری شهرستان رشت را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: باید فرمانداری رشت با شهرداری در کنار هم مشکلات را حل کنند، وظیفه همه است که مسئله پسماند سراوان، رودخانه‌های زرجوب و‌کوهررود را پیگیری کنند تا بتوان برای گردشگری گیلان و رشت درآمدزایی کرد اما در تمام این سال‌ها مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه با تمام وجود با جان و دل خدمت می‌کند، تصریح کرد: اندوخته و تجارب خود را تقدیم استان می‌کنم و در این خصوص از تمام افکار و اندیشه‌ها استقبال می‌کنم اما سهم‌خواهی را نمی‌پذیرم، اگر افرادی به دنبال نمایندگان بدوند تا برای تعرفه خود امضا جمع کنند بنده دور زدن استانداری‌ را نمی‌پذیرم چرا که انتخاب فرمانداران بر عهده بنده است اما از مشورت‌ها ستقبال خواهم کرد.

استاندار گیلان همچنین تأکید کرد که تشکل‌های سیاسی القا نکرده و مشورتی عمل کنند، استانداری از مشورت‌ها استقبال می‌کند تا با کمک یکدیگر سعی در سازندگی استان خود کنند.

ما در جمهوری اسلامی بن‌بست نداریم

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه مسؤولیت در نظام جمهوری اسلامی فرصت و توفیق است، اظهار کرد: این فرصت‌ها به زودی می‌گذرد بنابراین باید این فرصت‌ها را قدر بشناسیم و برنامه‌ریزی کنیم.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی که شهدای عزیزی تقدیم کردیم، مسؤولان توفیقی برای خدمت به مردمشان دارند، افزود: این توفیق نصیب هرکسی نمی‌شود، باید دید این فرصت را توفیقی برای خدمت می‌دانیم یا غنیمت می‌شماریم.

وی با تأکید بر اینکه خداوند به خدمتگزاران نظام عزت می‌دهد، گفت: فرماندار سابق رشت نیز یک فرد انقلابی بودند و تلاش کرد تا برای رضای خدا و خدمت به مردم اقدام کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه فرماندار جدید رشت برادر سه شهید است و هرگز بهدخون شهدا خیانت نخواهد کرد، افزود: ما در جمهوری اسلامی بن‌بست نداریم و اگر جایی به بن بست برخورد کردیم اشتباه از خودمان است که این بن بست را ایجاد کردیم.

فرماندار سابق شهرستان رشت فراجناحی کار کرد

دیگر نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه یک دوم جمعیت استان در دو شهرستان رشت می‌خوام مستقر هستند، اظهار کرد: یک سوم زمین‌های کشاورزی و شهرک‌های صنعتی بزرگ نیز در این دو شهرستان هستند بنابراین باید در این دو شهرستان بیشتر متمرکز شد چرا که مشکلات اساسی در حوزه اشتغال در این مناطق داریم‌.

جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه انتظار داریم با سوابق خوب استاندار گیلان در حوزه قانون‌گذاری و اجرا با همدلی بستر را برای کار و تلاش آماده کند، افزود: ما هم با توجه به وظایف خود در حوزه نمایندگی تلاش می‌کنیم با همدلی و همکاری با استاندار گیلان ظرفیت‌ها را شناخته و مشکلات این دو شهرستان را حل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فرماندار سابق شهرستان رشت فراجناحی کار کرد، بیان کرد: فرماندار جدید نیروی باتجربه‌ای است، امیدوارم انتخاب سایر فرمانداران نیز در استان به همین شیوه به درستی انتخاب شده و سبب خیر برای استان گیلان باشند.

احساس مسؤولیت تمامی مشکلات کشور را حل می‌کند

فرمانده سابق شهرستان رشت نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه با احساس وظیفه اغلب مشکلات کشور قابل حل است اظهار کرد: اگر کارشناسی کار خود را به درستی انجام دهد نگران کارشکنی‌ها نخواهیم بود، اگر به وظایف خود عمل کنیم دیگر ضرورتی بر رفع هیچ مانعی نیست.

علی فتح‌اللهی با بیان اینکه باید به دور از جناح‌بندی و سیاسی‌بازی‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهیم، افزود: مدیران و مسؤولان باید با حضور در میادین و بحران‌ها حضور فیزیکی داشته و افتخار خدمت به مردم را داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات زیاد کرونایی در آغازین روزهای خدمتش در شهرستان رشت گفت: هر بازدیدی متعاقباً جلساتی در پی داشت تا بتوانیم راه حل مناسبی را پیدا کنیم.

فرماندار سابق شهرستان رشت با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در طرح عید رجایی فرمانداری رشت به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد، بیان کرد: از همراهی همیشگی اصحاب رسانه تقدیر می‌کنم که همیشه محبت و دغدغه‌مندی‌شان به فرمانداری کمک کرده است.

دست یاری و کمک به سمت نخبگان دراز می‌کنم

فرماندار جدید شهرستان رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه توفیق خدمتگزاری بیش از پیش برای دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی از خداوند مسئلت دارم، اظهار کرد: از حسن اعتمادی که استاندار محترم به بنده داشتند  بار مسؤولیت را برای من بیشتر کرده است.

حمیدرضا امام‌پناهی با بیان اینکه مردم ایران همیشه با تمام وجود در صحنه‌ها حاضر بودند، افزود: خدمت به این مردم چیزی جز توفیق برای مدیران نیست اگر هم در راه این خدمت جان ناقابل خود را در راستای دویدن و خدمت کردن از دست بدهیم ذره‌ای ناچیز از این زحمات را جبران کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دست یاری و کمک به سمت نخبگان دراز می‌کنم، گفت: نیمی از جمعیت استان در شهرستان رشت زندگی می‌کنند بنابراین زیرساخت‌های لازم برای توسعه کلانشهر رشت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر حفظ نظام در تمامی دولت‌ها بیان کرد: تاکتیک‌ها در دولت‌های مختلف تغییر می‌کند و بر این اساس مدیران نیز تغییر می‌کنند، امروز بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، مدیران مردمی و فسادستیزی و داشتن روحیه انقلابی از اصول مورد تأکید دولت سیزدهم است.

 

به گزارش فارس، اسدالله عباسی، استاندار گیلان با صدور حکمی حمیدرضا امام پناهی را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان رشت منصوب و از زحمات علی فتح‌اللهی، فرماندار سابق شهرستان رشت قدردانی کرد.

امام پناهی پیش از این مشاور امور ایثارگران استانداری بوده و عضویت در هسته مرکزی گزینش استانداری، فرمانداری شهرستان رضوانشهر، معاونت فرمانداری آستانه‌اشرفیه، بخشدار سردار جنگل فومن و مسؤول دفتر سیاسی فرمانداری صومعه‌سرا را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول