اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت همکاری قزاقستان و اتحادیه بین المجالس

رئیس مجلس قزاقستان در دیدار با رئیس اتحادیه بین المجالس نسبت به گسترش همکاری ها با پارلمان‌های سایر کشورهای عضو اظهار علاقه کرد.

تقویت همکاری قزاقستان و اتحادیه بین المجالس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورلان نعمتولین» رئیس مجلس قزاقستان در دیدار با «دوآرته پاچکو» رئیس اتحادیه بین المجالس نسبت به گسترش همکاری‌ها با پارلمان‌های سایر کشورهای عضو اظهار علاقه کرد.

در این دیدار، رئیس مجلس قزاقستان گفت: تعامل نمایندگان پارلمان قزاقستان با همکاران خود از کشورهای عضو اتحادیه منجر به توسعه گفت‌وگوهای سازنده در رابطه به موضوعات پارلمانی، قانون‌گذاری و  ایجاد دموکراسی‌ خواهد شد.

نعمتولین در خصوص فرآیندهای اصلاح نظام سیاسی، نوسازی اقتصاد و توسعه جامعه مدنی که در قزاقستان در حال انجام است، اطلاع داد.

وی گفت: در چارچوب دکترین «دولت شنوا»، پارلمان قزاقستان با هدف ایجاد دموکراسی روند انتخابات و بهبود قوانین انتخاباتی، توانمندسازی زنان و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز تعدادی قوانین را به تصویب رساند.

نعمتولین همچنین اطلاعی در مورد اقدامات پارلمان کشورش در راستای بهبود قوانین در زمینه حمایت از حقوق و آزادی‌های بشر از طریق توسعه نهاد «آمبودزمان» (دادآوری)، مبارزه با فساد مالی، حمایت از حقوق کودک و فعالیت‌های داوطلبانه ارائه داد.

پاچکو قزاقستان را شریک بسیار مهمی برای اتحادیه بین المجالس خواند و گفت: این اتحادیه از اصول مشترک و برقراری گفت و گوی بین کشورها و ادیان حمایت می‌کند.

وی همچنین کمک به دستیابی به توسعه اقتصادی را یکی دیگر از اهداف اتحادیه بین المجالس عنوان کرد.

پاچکو با تاکید بر علاقه مندی نسبت به تقویت بیشتر همکاری‌های اتحادیه بین المجالس با پارلمان قزاقستان، اظهار داشت که راهبرد جدید اتحادیه بین المجالس هدف ارتقا فعالیت‌های این سازمان را دنبال می‌‌کند.

قابل ذکر است که «دوآرته پاچکو» نماینده پارلمان کشور پرتغال بوده و ریاست اتحادیه بین المجالس طی سال‌های 2020 تا 2023 را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول