اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دانش‌آموزان ایرانی بر سکوی اول مسابقات اختراعات جهانی هندوستان

دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا از کسب مقام نخست ایران در مسابقات اختراعات جهانی هندوستان 2021(INEX2021) خبر داد و گفت: دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات موفق به کسب 3 مدال طلا در گروه‌های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی شدند.

دانش‌آموزان ایرانی بر سکوی اول مسابقات اختراعات جهانی هندوستان

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مهدی رشیدی جهان دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا درباره مسابقات اختراعات جهانی هندوستان 2021 (INEX2021) که از تاریخ 13 تا 16 دسامبر (22 تا 25 آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقه هر ساله تحت حمایت فدراسیون جهانی مخترعین و سازمان مالکیت‌های معنوی توسط سازمان مخترعان هند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور دانش‌آموزان و دانشجویانی از 30 کشور به صورت حضوری و همچنین برخط برگزار شد.

رشیدی جهان اضافه کرد: 3 تیم برتر از برگزیدگان ششمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا به مسابقات اختراعات جهانی هندوستان اعزام شدند که تیم ایران در مجموع به عنوان نخست این دوره از مسابقات دست یافت.

وی درباره مقام‌ها و مدال‌های دانش‌آموزان ایرانی در این دوره از مسابقات افزود: 3 تیم ایرانی شرکت کننده در این مسابقات موفق به کسب 3 مدال طلا در گروه‌های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی شدند؛ همچنین در این برنامه یکی از تیم‌های ایرانی موفق به کسب جایزه ویژه این مسابقات و کاپ اختراعات از این مسابقات شد.

وی اضافه کرد: تیم متشکل از مهربد بنی عامریان و آروین یعقوبی به مدال طلا و جایزه ویژه مسابقات دست یافتند و تیم 2 نفره بهنام کریمی و علیرضا جعفری نیز دیگر تیم طلایی ایران در این مسابقات بود، همچنین تیم متشکل از حسن کاکانژادی و کوشا رستمی نیز به مدال طلا در این دوره از مسابقات رسیدند.

رشیدی جهان با اشاره به تغییر شکل در برگزاری هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا گفت: شروع هفتمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا از بهمن ماه امسال خواهد بود و در رویدادهای مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول