اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

محققان چینی: دُز تقویتی سینوفارم در برابر امیکرون ضعیف عمل می‌کند

نتایج یک بررسی جدید که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، دز تقویتی واکسن کووید ۱۹ شرکت سینوفارم در برابر سویه امیکرون اثربخشی ضعیف‌تری دارد.

محققان چینی: دُز تقویتی سینوفارم در برابر امیکرون ضعیف عمل می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بیزنس‌استاندارد، نتایج یک بررسی جدید که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، دز تقویتی واکسن کووید ۱۹ شرکت سینوفارم در برابر سویه امیکرون اثربخشی ضعیف‌تری دارد. 

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه جیائو تونگ شانگهای و یک آزمایشگاه مستقر در شانگهای متخصص در بیماری‌های عفونی تنفسی انجام شد، فعالیت دز تقویتی واکسن سینوفارم را در برابر یک سویه قدیمی‌تر کروناویروس از ووهان مقایسه کرد.

محققان چینی در مقاله‌ای اعلام کردند، واکسن تقویت کننده کووید ۱۹ تولید شده توسط سینوفارم چین،  به میزان قابل توجهی اثربخشی کمتری در برابر سویه امیکرون دارد، اگرچه آنها اضافه کردند که اثربخشی واکسن علیه این سویه جدید هنوز مشخص نیست.

واکسن «BBIBP-CorV» سینوفارم و واکسن «CoronaVac» شرکت سینوواک دو واکسن پرمصرف در چین و پیشروترین واکسن‌های کووید۱۹ صادر شده توسط این کشور هستند. در این مطالعه، نمونه‌هایی از ۲۹۲ کارمند مراقبت‌های بهداشتی که حدود هشت تا نه ماه پس از دز دوم، دز سوم یا واکسن تقویت‌کننده دریافت کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول