اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش عراق: تمامی نیروهای رزمی آمریکایی از عین الاسد خارج شدند

سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق از خروج نیروهای رزمی ارتش آمریکا از پایگاه «عین الاسد» در غرب این کشور خبر داد.

ارتش عراق: تمامی نیروهای رزمی آمریکایی از عین الاسد خارج شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق امروز (دوشنبه) گفت که خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «عین الاسد» کامل شده و صرفا نیروهای مستشاری باقی مانده‌اند.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در روزهای آتی یک هیأت امنیتی عراقی نیز وارد پایگاه «الحریر» واقع در استان اربیل در شمال شرق عراق خواهد شد تا خروج نیروهای آمریکایی از این پایگاه را مشایعت کند.

الخفاجی تأکید کرد که اعلام رسمی خروج نیروهای رزمی آمریکایی از عراق در تاریخ ۳۱ دسامبر (دهم دی ماه) صورت خواهد گرفت.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق نیز روز شنبه خبر داده بود که پایگاه عین الاسد در استان الانبار که تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی قرار داشت، به کنترل ارتش عراق درآمده است. او گفت که در این پایگاه صرفا مستشارانی هستند که برای ارائه حمایت‌های لجستیکی و افزایش توان ارتش عراق در آن‌جا حضور دارند.

به گفته وی بسیاری از مکانها در پایگاه، به صورت کامل از نیروهای خارجی تخلیه شده است و از برخی مقرها برای رساندن تجهیزات  لجستیکی به نیروهای عراقی استفاده می‌شود، از جمله سلاح، خودرو و تجهیزاتی که برای انجام مأموریت به نیروهای عراقی کمک می‌کند.

با تمامی این اوصاف هنوز تعداد نیروهایی که از این پایگاه خارج شده و نیروهایی که باقی مانده‌اند مشخص نیست و مقامات عراقی در این خصوص شفاف‌سازی نمی‌کنند. هرچند پیش از این «رابرت مک گورک» رئیس سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) گفته بود که هیچ نیرویی قرار نیست عراق را ترک کند و صرفا کارویژه این نیروها از حالت رزمی به حالت آموزشی و مستشاری تغییر خواهد کرد.

گروههای مقاومت عراق نیز اعلام کرده‌اند که حضور نیروهای آمریکایی تحت هر عنوانی در این کشور اشغالگری است و تفاوتی میان نیروهای رزمی و مستشاری وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول