اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه را رد کرد

رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سخنرانی گفت که هیچ انتخابات زودهنگامی در این کشور در کار نخواهد بود.

اردوغان برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه در سخنرانی تاکید کرد که انتخابات زودهنگامی در این کشور در کار نخواهد بود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما از حیله‌گری کسانی که سعی می‌کنند از پشت به کشور و ملت خنجر بزنند آگاه هستیم».

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «طی ماه‌های اندک آتی خواهیم دید که چگونه تورم در کشور کاهش خواهد یافت. ما اداره کشور را دیروز در دست نگرفته‌ایم بلکه از 19 سال پیش در دست داریم و می‌دانیم چگونه اقتصاد را مدیریت کنیم».

اردوغان گفت: «با کاهش نرخ سود همگی خواهیم دید که چگونه تورم طی چند ماه آینده کاهش خواهد یافت».

«علی باباجان» رهبر حزب مخالف «دموکراسی و پیشرفت» ترکیه روز شنبه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور برای برون رفت از بحران مالی کنونی شد اما گفت که اردوغان با این موضوع موافقت نخواهد کرد چون در شرایط کنونی پیروز نخواهد شد.

در نوامبر گذشته نیز اردوغان در پاسخ به درخواست گروه‌های مخالف برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفته بود که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ترکیه طبق برنامه ریزی در جولای 2023 برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، سقوط ارزش لیر ترکیه در برابر دلار همچنان ادامه دارد و امروز هر دلار آمریکا معادل 18 لیر ترکیه معامله شد.

ارزش لیر ترکیه در بحبوحه فشارهای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور بر بانک مرکزی این کشور برای کم کردن هزینه های وام گیری برای تقویت رشد اقتصادی، سقوط کرده است.

بانک مرکزی ترکیه روز پنج شنبه اعلام کرد نرخ بهره را از 15 درصد به 14 درصد کاشه داده است. این اقدام در حالی صورت گرفت که نرخ تورم این کشور 21 درصد است.

از ماه سپتامبر، بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره در این کشور را کاهش داده است. طی 2 سال گذشته، بانک مرکزی ترکیه با فروش دلار در بازار ارز مداخله کرده است.

موسسه رتبه بندی اس اند پی گلوبال اعلام کرد سیاست های پولی دولت ترکیه به همراه سقوط چشمگیر ارزش لیر، نرخ تورم این کشور را تا اوایل سال 2022 به 30 درصد افزایش می دهد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول