اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رانندگان گرداننده چرخ اقتصاد هستند/ اختصاص وام کم‌بهره به بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل

فرمانده انتظامی فارس گفت: رانندگان، گرداننده چرخ اقتصاد هستند که اگر نباشند، همه به زحمت می‌افتند و زمین‌گیر می‌شوند و من این موضوع را به صورت علمی و تجربی، لمس کرده‌ام.

رانندگان گرداننده چرخ اقتصاد هستند/  اختصاص وام کم‌بهره به بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس، پیش از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در مجتمع طلاییه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: رانندگان قشری هستند که اگر نباشند، بودنشان حس می شود و با همه اهمیت وجودشان، در منظر و دید نیستند و خدا مزد و اجرشان را تضمین کرده است.

فرمانده انتظامی فارس همچنین از خاطرات دفاع مقدس و نقش و جایگاه رانندگان چنین گفت: در زمان دفاع مقدس، اهمیت رانندگان بسیار حس می شد و توان رزم ما فرمانده ها با حضورشان ارتقا می یافت و با بزرگی و شیرمردی خودشان، یاری‌گر ما بودند.

مردان بی‌ادعا در رگ جاده‌ها

سردار حبیبی ادامه داد: رانندگان، گرداننده چرخ اقتصاد هستند که اگر نباشند، همه به زحمت می افتند و زمین‌گیر می شوند، و در یک کلام شما رانندگان مایه آسایش و آرامش و همراه ایجاد امنیت در اجمتماع ما هستید و من این را به صورت علمی و تجربی، لمس کرده ام.

فرمانده انتظامی فارس گفت: عزت و احترام شما انسان های بزرگ را واجب می دانم، چرا که انسان ها در سختی ها، خودشان را نشان می دهند، هنر هنرمندان و مردی شیرمردان در سختی ها مشخص می شود.

سردار حبیبی خاطرنشان کرد: همه قصه ها و گفته ها و حرف ها به یک کلمه بسته است و آن دوست داشتن است، اول خودمان و بعد جامعه و خانواده هایمان و خداوند چیزی زیباتر از دوست داشتن، نیافریده است، پس آن را به هم هدیه بدهیم و از خدا بخواهیم که همه ما و خانواده هایمان را به حق بزرگی اهل بیت، عاقبت به خیر بگرداند.

 بخش حمل و نقل؛ زیرساخت ضروری تولید ملی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیز در این مراسم، ضمن پاسداشت یاد شهدای راهداری و شهدای مدافع سلامت و تبریک فرا رسیدن هفته حمل و نقل گفت: ۳۸ سال از پیام رهنمود ساز و روشنی بخش پیر مراد شهیدان، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) به دست اندرکاران، متولیان به ویژه رانندگان خستگی ناپذیر در حماسه "جهاد تخلیه بنادر" در اوج سالهای دفاع مقدس گذشته و سالروز این فرمان تاریخی به پاس خدمات طاقت فرسای ناوگان خستگی ناپذیر حمل و نقل جاده ای کشور برای آگاهی هر چه بیشترعموم مردم شریف با رویکرد اهمیت به جایگاه اساسی بخش حمل و نقل جاده ای در اقتصاد کشور برای همیشه در دل تاریخ نظام، به عنوان روز حمل و نقل باقی ماند.

علیرضا سیاهپور ادامه داد:این نام گذاری، به حق لوح زرینی است بر حماسه سازی بخش حمل و نقل جاده ای در تمام شیوه های مختلف اعم از کالا، مسافر و فرآورده های نفتی و شهدای گرانقدری که در این عرصه جهادی و در هشت سال دفاع مقدس تقدیم ملت شریف ایران کرده است.

وی بیان کرد: یکم دی ماه به عنوان روز راهدار، نیز نماد آغاز روزهای سراسر خدمت و تلاش جامعه بزرگ راهداری است که در هر شرایط جوی، از گرما تا سرمای سخت و جانفرسای زمستان و یخبندان راه ها بعنوان سربازان گمنام جاده ها علاوه بر حفظ و مراقبت از راه های گسترده استان که سرمایه ای ملی محسوب می شود در راستای ارتقای ایمنی سفرها، برای خدمت به عموم مردم شریف از هیچ تلاشی دریغ ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، از جان فشانی و تلاش رانندگان در حوزه فراورده های نفتی، جابه جایی کالا و مسافر در دو سال گذشته و با وجود همه گیری بیماری کرونا، سخن گفت و از جابجایی ۲۲ میلیون تن بار و ۴ میلیون و 700 هزار مسافر، در نه ماهه گذشته، خبر داد.

سیاهپور با اشاره به افزایش بی سابقه هزینه ها در سال گذشته و سختی کار رانندگی، بیان کرد: بزرگترین کمک جامعه و مردم، احترام به رانندگان است .

وی همچنین از اختصاص وام های ۱۱ درصدی در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل خبر داد و همکاری و حمایت دولت و مجلس، در این زمینه و در رفع مشکلات رانندگان و بخش حمل و نقل را خواستار شد.

سیاهپور از راهدارانی که با وجود دوری از جمع خانواده برای ایمنی هم استانی ها تلاش می کنند و برف روبی و یخ زدایی در گردنه ها و روکش راه های روستایی و اصلی و فرعی و نگهداری از راه ها را انجام می دهند، تشکر کرد.

لزوم توجه به وضعیت معیشت و بیمه رانندگان در بودجه 1401

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم در این مراسم، امانتداری و شب زنده داری را از ویژگی های همه رانندگان دانست و گفت: رانندگان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر، از بزرگترین خانواده اجتماعی کشور هستند و حدود ۵۰۰ میلیون تن کالا را در کشور درطول سال جابه جا می‌کنند.

نیاز به نوسازی ناوگان درون و برون شهری و توجه به بیمه و معیشت رانندگان و توجه ویژه به پروژه های عمرانی، موضوعات دیگری بود که رضایی کوچی در صحبت های خود به آن اشاره کرد و به پیش بینی این موارد در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

رضایی در ادامه گفت: طبق آمارهای معاونت حمل و نقل و ترافیک متاسفانه آمار حوادث جاده ای و تلفات استان بالا است و اگر چه با رفتار کنترلی در معابر شهری و نصب دوربین‌های کنترل سرعت، حوادث کاهش یافته است، اما امیدواریم رفتارهای کنترلی منجر به ارتقای فرهنگ شهروندی و ترافیکی، کاهش تصادفات و موارد فوتی ناشی از آن شود و در این راه کمک گرفتن از تجربیات رانندگان با تجربه بسیار کار ساز می باشد.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم از رانندگان و فعالین بخش حمل و نقل و راهداری استان، تقدیر شد و از مرحوم رضا عابد، استاد به نام فیزیک و از رانندگان قدیمی و خوشنام استان، حاج زره پوش، حبیبی پور و کرمی، یاد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول