اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: شهید «حسن ایرلو» در ماموریت اخیر مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود

وزیر امور خارجه در پیامی ضمن تسلیت شهادت سفیر ایران در یمن گفت: شهید ایرلو به عنوان جانباز شیمیایی سرافراز دفاع مقدس، عمر بابرکت خویش را در مسیر حفظ و اعتلای نظام اسلامی گذراند و در ماموریت اخیر، مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود.

امیرعبداللهیان: شهید «حسن ایرلو» در ماموریت اخیر مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در پیامی شهادت «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء را تسلیت گفت.

 

 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) از شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن در اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

پیام وزیر امور خارجه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا  [النساء : 100]

خبر عروج ملکوتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا، شهید حاج حسن ایرلو موجب تاثر و اندوه فروان اینجانب و تمامی دوستان و همکاران ایشان شد.

ایشان به عنوان جانباز شیمیایی سرافراز دفاع مقدس، عمر با برکت خویش را در مسیر حفظ و اعتلای نظام اسلامی گذراند و در این راه پر افتخار برای منافع کشور و نظامی اسلامی مجاهدت کرد و به لقاءالله پیوست. 

در این پیام آمده است: حاج حسن ایرلو تمامی تلاش خود در عرصه‌های مختلف را صرف خدمت صادقانه در دفاع از اهداف جمهوری اسلامی ایران کرد و در ماموریت اخیر خویش، مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود. 

امیرعبداللهیان افزود: اینجانب عروج آن مجاهد فی سبیل الله و عنصر ارزشمند و پر تلاش عرصه دیپلماسی را به خانواده معزز ایشان، به خصوص همسر مکرمه و کلیه بستگان و همه همکاران ایشان در وزارت امور خارجه و نمایندگی صنعاء، تبریک و تسلیت می‌گویم و برای روح آن عزیز سفر کرده علو درجات و همجواری با صلحاء و شهداء و برادارن شهیدش مسئلت دارم. 

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز اعلام کرد: شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز (چهارشنبه) به فیض شهادت نائل آمد. (اینجا بخوانید)

 

 

خطیب‌زاده همچنین دیروز (دوشنبه) ۲۹ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در خصوص «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن و ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر این‌که بازگشت سفیر ایران به دلیل اختلافات ایران با انصارالله صورت گرفته است نیز گفت: طرح سؤالات رسانه‌های غربی اعتباربخشی به روایت‌های غلط و داستان‌سرایی‌هایی است که مطرح می‌شود. روابط ایران و دولت نجات ملی یمن از هر زمانی مستحکم‌تر و به هم نزدیک‌تر است. جمهوری اسلامی ایران کماکان متعهد است به مردم یمن از همه ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی کمک کند. آنهایی که این خبرسازی‌ها را می‌کنند بهتر است توجه کنند تنها راه کمک به موضوع یمن احترام به خواست و اراده مردم یمن است. آقای ایرلو احتیاج به رسیدگی فوری پزشکی داشت و چندین روز این موضوع در دستورکار جمهوری اسلامی ایران بود و چندین کشور در منطقه از جمله عراق به ما در این زمینه کمک کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول