اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

متولیان رسانه‌ خبرنگاران زیرپوشش را بیمه کنند/ از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها حمایت می‌کنیم

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متولیان رسانه‌ خبرنگاران زیرپوشش را بیمه کنند گفت: از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها حمایت می‌کنیم اما اگر رسانه موثری در استان غیربرخوردار باشد نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد.

متولیان رسانه‌ خبرنگاران زیرپوشش  را بیمه کنند/ از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرشاد مهدی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان دارای فرهنگی غنی و سرمایه منابع انسانی است اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های همدان همگرایی و دوری از مناقشات است که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در همدان ۲۰۰ نشریه و چند تشکل صنفی فعال رسانه‌ای فعال است افزود: اینکه گفته می‌شود طی سال‌های اخیر تغییراتی در حوزه رسانه و مطبوعات نداشته‌ایم، بی انصافی است زیرا از سال ۸۳ که بنده در حوزه رسانه فعال بودم تاکنون تغییرات زیادی را در حوزه مطبوعات شاهد بوده‌ایم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند و از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند که همین یک روند رو به جلو است در حالی که قبلا صندوق فعالیت آنچنانی نداشت.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر شامل مشاغل سخت و زیان‌آور نیستند عنوان کرد: کسی که متولی امر رسانه است باید خبرنگاران و پرسنل خود را زیر پوشش بیمه رسانه قرار دهد که این موضوع را در حین دریافت مجوز تضمین کرده و باید انجام دهد.

مهدی‌پور با تاکید بر اینکه باید برخی مشکلات در نهاد رسانه برطرف شود وه بیمه فعالان رسانه یکی از این مسائل است افزود: مشکل کمبود کاغذ از نیمه دوم سال قبل بروز پیدا کرد خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ تا امسال ۲ هزار تن کاغذ به استان اختصاص یافته که این کاغذ به هیچ‌ عنوان با واسطه به نشریات داده نشده است.

وی با بیان اینکه واردات کاغذ با ارز نیمایی در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: پس از افزایش قیمت ارز در سال ۹۷ وزارت ارشاد وارد مسئله توزیع کاغذ شد اما با توجه به حذف ارز ترجیحی، باید چاره‌اندیشی دیگری صورت بگیرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص یارانه حمایتی به رسانه‌ای‌ها یادآور شد: اگر یارانه حمایتی به رسانه‌ای اختصاص پیدا نمی‌کند به علت بی‌نظمی در انتشار است و با تکثر رسانه‌ها میزان حمایت از این عرصه کاهش می‌یابد.

وی ضمن تاکید بر اینکه اعطای آگهی دولتی خارج از مسیر اداره ارشاد تخلف است و با این موضوع برخورد خواهد شد تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا، ضوابط برای حمایت از نشریات آسان‌تر شد.

مهدی‌پور ادامه داد: در صورت تامین اعتبار، سامانه تحفه با کارمزد پایین برای اعطای تسهیلات فعال خواهد شد که در حال حاضر سامانه کارا تسهیلاتی را ارائه می‌دهد که متقاضیان می‌توانند از طریق اداره‌کل اقدام کنند.

وی در ادامه یکی از ماموریت‌های اصلی وزارتخانه را رتبه‌بندی رسانه‌ها دانست و گفت: تاکنون اقداماتی در رتبه‌بندی رسانه‌ها انجام شده اما برخی اعتراض داشتند که این نظرات و اعتراضات اهالی رسانه بررسی خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها حمایت می‌کنیم خاطرنشان کرد: حمایت از رسانه‌های استان‌های برخوردار صورت می‌گیرد اما باید رسانه‌های موثر نه چندان حرفه‌ای در برخی استان‌ها نیز حمایت شود.

وی زیرساخت چاپ در استان همدان را یک مزیت دانست و گفت: استان همدان با ۵۰۰ نیروی انسانی در عرصه خبر ظرفیت کافی را برای تولید محتوای مناسب در عرصه استانی و ملی را دارد.

مهدی‌‌پور با بیان اینکه اعطای کمک هزینه زیارتی به رسانه‌ای‌ها پیگیری خواهد شد گفت: برگزاری جشنواره مطبوعاتی غرب کشور را دنبال می‌کنیم و برای برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری محدودیتی نداریم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول