اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

محققان: 40 درصد مبتلایان به کرونا بی‌علامت هستند

براساس یک مطالعه جدید که نتایج تحقیقات گذشته شامل ۹۵ مطالعه از سه قاره را گردآوری کرده است، حدود ۴۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا ممکن است بدون علائم رخ دهند.

محققان: 40 درصد مبتلایان به کرونا بی‌علامت هستند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، براساس یک مطالعه جدید که نتایج تحقیقات گذشته را گردآوری کرده است، حدود ۴۰ درصد از موارد کووید۱۹ ممکن است بدون علائم رخ دهند.

متاآنالیز شامل ۹۵ مطالعه از سه قاره بود که تقریباً ۳۰ میلیون نفر را که نتیجه آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت شده بود تحت نظر داشت؛ محققان دریافتند  کووید ۱۹ در بیش از ۵۰ درصد زنان باردار و مسافران هواپیما و سفرهای دریایی بدون علامت بوده است. 

این پژوهش که توسز محققان دانشگاه پکن صورت گرفته تأیید می‌کند که کووید اغلب می‌تواند بدون علائم گسترش یابد و اهمیت آزمایش کووید در دسترس را به طور گسترده نشان می‌دهد؛ بر اساس یک متاآنالیز جدید، از هر ده مورد کووید ۱۹، چهار مورد بدون علامت هستند.

موارد کووید می‌تواند از علائم شدیدی که بیماران را در بیمارستان بستری می‌کند، تا علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی یا اصلاً بدون علامت باشد. موارد بدون علامت ممکن است به گسترش ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر کمک کند، زیرا افراد می‌توانند بدون اینکه متوجه بیماری باشند آن را به دیگران منتقل کنند. چنین مواردی کروناویروس جدید را از ویروس‌های سارس گذشته که معمولاً بدون علائم گسترش نمی‌یابند، متمایز می‌کند.

مطالعه جدید در مورد عفونت بدون علامت کووید نشان می‌دهد موارد بی‌علامت کووید ممکن است حتی بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد شایع باشند.

این تحلیل روز سه شنبه در «JAMA Network Open» منتشر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول