اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

موسسه صهیونیستی: ایران و حزب‌الله صدها پهپاد بسیار پیشرفته با قابلیت‌های متفاوت دارند

یک مرکز تحقیقات صهیونیستی گزارش داد که ایران و حزب الله لبنان به صدها پهپاد پیشرفته با قابلیت‌های متفاوت مجهزهستند.

موسسه صهیونیستی: ایران و حزب‌الله صدها پهپاد بسیار پیشرفته با قابلیت‌های متفاوت دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مرکز تحقیقات صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که  ایران  و حزب الله لبنان به صدها پهپاد پیشرفته با قابلیت‌های متفاوت مجهزهستند.

به گزارش روزنامه «جرزوالم پست» موسسه صهیونیستی «آلما» نوشت که حزب الله حدود ۲۰۰۰ پهپاد بدون سرنشین دارد که بسیاری از آنها نمونه پهپادهای پیشرفته ایران هستند و برخی دیگر به طورمستقل ساخته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، حزب الله از دهه نود میلادی از پهپادهای خود در سوریه و همچنین علیه اسرائیل استفاده می‌کند. حتی قبل از جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶، این گروه هواپیماهای بدون سرنشین را به داخل فلسطین اشغالی فرستاد.

در این گزارش آمده است که ایران نیز از سال ۱۹۸۴ در حال ساخت پهپادی خود را ساخته و این ناوگان نه تنها برد قابل توجهی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر داشته، بلکه قابلیت‌های توسعه و عملیاتی بسیار پیشرفته‌ای دارند.

 در این گزارش به صدها پهپاد عملیاتی و آزمایشی ایران و همچنین مدل‌های پهپاد مورد استفاده حزب الله، حماس وجهاد اسلامی فلسطین در نوارغزه اشاره شده است.

 

در سپتامبر ۲۰۲۱، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل گفت که ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین ایران یکی از مهمترین ابزارهای توسعه یافته توسط ایران است. وی گفت، این مجموعه‌ای از سلاح‌های مرگبار و دقیق است که مانند موشک بالستیک یا هواپیما می‌تواند هزاران مایل را طی کند. ایرانی‌ها این هواپیماها را با هماهنگی و هدایت نیروی هوافضای سپاه و نیروی قدس تولید می‌کنند..

 در این گزارش امده است، ایران همچنین پهپادهایی را طراحی کرده که می‌توانند در دسته پروازی متشکل از ۱۰ پهپاد پرواز کنند. ایران این  نوع پهپاد را که در آوریل رونمایی شد با کلاهک جنگی بین ۵ تا ۱۵ کیلوگرم با برد عملیاتی ۴۰۰کیلومتر توسعه داد. 

چندی قبل نیز نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در این زمینه نوشت،  هواپیماهای بدون سرنشین رزمی ایران می‌توانند با انواع تسلیحات با اهداف مختلف درگیر شده و همچنین ماموریت‌های شناسایی انجام دهند.

این نشریه نوشت، هواپیماهای بدون سرنشین رزمی ایران (UCAV) می‌توانند با بمب‌ها و موشک‌ها با اهداف مختلف درگیر شوند و همچنین ماموریت‌های شناسایی انجام دهند.  علیرغم بودجه نظامی سالیانه ایران که معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار متغیر است، ایران از بسیاری از کشورهایی که دو یا سه برابر بیشتر برای امور دفاعی هزینه می‌کنند، مانند آلمان،انگلیس و روسیه، هواپیماهای بدون سرنشین مسلح بیشتری تولید می‌کند. البته پهپادهای ایرانی به اندازه پهپادهای ایالات متحده و متحدانش فناوری پیچیده ندارند، اما آنها ابزاری غیرقابل انکار و مطمئن برای نمایش قدرت نظامی این کشور هستند.

نشنال اینترست نوشت،  نوشت، ایران می‌تواند پیشرفته ترین هواپیمای بدون سرنشین را با پشتیبانی پدافند هوایی و انواع موشک های کروز در نیروهای مسلح خود مستقر کند. این کشور به وضوح در تلاش است تا نشان دهد یکی از قدرتهای جهانی در تولید سلاح و بسیار فراتر از مهندسی معکوس ادوات روسی ، چینی یا کره شمالی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول